Webinar

B2B e-handel med komplekse produkter

Sælger du komplekse produkter, som kan sammensættes eller tilpasses på utallige måder (fx sofaer, stole eller reoler)? Vil du gerne vise dit fulde sortiment på dit website eller din webshop uden at skulle investere i en kostbar produktkonfigurator? På dette webinar afslører vi, hvordan møbelproducenten Flexlux løste netop det problem.

Webinaret er overstået

Afspilning af webinar kræver login

Login her

Digitaliseringen af salget er på den strategiske dagsordenen hos de fleste danske virksomheder. Men hvordan griber man e-handel an, når produkterne ikke passer ind i en webshop. Hvor produktet er komplekst og kræver rådgivning eller ikke er ét produkt, men 30.000 varianter af samme produkt.

Vores B2B e-handelsanalyse viser, at netop salg af komplekse produkter er en udfordring for at starte e-handel. Derfor sætter vi fokus på denne udfordring på dette webinar med Co3 og Flexlux.

Hvem er Flexlux?

Flexlux er en dansk møbelvirksomhed, der designer og producerer eksklusive sofaer og lænestole.

Flexlux’ sortiment består af ca. 20 modeller inden for lænestole og ca. 10 modeller inden for sofaer. Hver model kan sammensættes og tilpasses på mere end 30.000 måder. Det giver i alt 900.000 produktvarianter.

Udfordringen: Hvordan viser vi forbrugere og forhandlere vores fulde sortiment?

En Flexlux forhandler har typisk 2-3 modeller i sin udstilling i én farve, som forbrugeren kan opleve. Derudover har han nogle stof- og læderprøver samt et katalog, der viser de 30 modeller og de forskellige tilpasningsmuligheder. 

Hverken forbrugeren eller forhandleren kan se det fulde sortiment nogen steder, men hvordan bygger man en website til forbrugere og en B2B webshop til forhandlere, der kan vise 900.000 produktvarianter uden at investere i en kostbar produktkonfigurator?

Og hvordan leverer man produktdata- og billeder til det stigende antal webshop-forhandlere uden at drukne i tidskrævende manuelt arbejde?

Løsningen: Et prisvenligt PIM-system og en standardwebshop

Flexlux undgik den kostbare produktkonfigurator ved at kombinere standard e-handelsværktøjer:

  • PIM-system som giver overblik over de mange produktvarianter
  • 3D renderinger af alle produktvarianter
  • Intuitiv produktpræsentation, hvor brugeren kan lege med kombinationer af stof, læder og ben for at finde den helt rigtige variant
  • Integration til Flexlux’ økonomisystem, som sikrer automatiseret ordrehåndtering
  • Login til forhandlere, så de kan se egne priser, rabatter og betingelser
  • Onlinebestilling til forhandlere
  • Selvbetjening til forhandlere, så de kan se status på igangværende ordrer, søge i tidligere ordrer og hente fakturaer, følgesedler etc.
  • Kvikbestilling til forhandlere, så travle forhandlere kan lægge varer i kurven ved blot at indtaste varenummer og antal
  • Login til konsulenter, hvor de kan logge ind på vegne af en kunde og se deres sortiment og priser, lave ordrer for dem eller hjælpe dem med at finde og købe de rigtige varer
  • Mediebank, hvor forhandlere kan hente produktdata- og billeder til deres webshop eller marketingmateriale

Derfor skal du deltage:

  • Få opskriften på hvordan du viser dit fulde sortiment online uden at skulle investere i en kostbar produktkonfigurator
  • Få en live demo af Flexlux’ website, B2B webshop og B2B mediebank
  • Se hvordan Flexlux’ produktdata- og billeder bliver skabt og struktureret

Målgruppe

Alle, der gerne vil sælge eller vise deres fulde sortiment på et website eller en webshop uden at investere i en kostbar produktkonfigurator.

Om Co3

Co3 er et digitalbureau. 22 år gamle. 3 kontorer. 70 specialister. Vi hjælper virksomheder med at sælge mere og sætte strøm til manuelle arbejdsprocesser.

Oplægsholder

Brian er e-handelsspecialist (og CSO) hos Co3. Han har hjulpet hundredvis af virksomheder med at få succes med B2B e-handel gennem de sidste 20 år. Han formår at tage e-handel ned i harehøjde, så B2B virksomheder kommer igang med det i stedet for at tale om det.

Brian Mikkelsen

e-handelsspecialist (og CSO) hos Co3

Oplægsholder

Tevin Lac har i de seneste tre år arbejdet med projektet E-eksport via Online Markedspladser. Han er derudover Head of E-commerce i DI.

Tevin Lac

Seniorchefkonsulent, Fagleder, Digital handel / Head of e-commerce

Oplægsholder

Kim arbejder primært med e-handel og ny teknologi, som kan understøtte fremtidens handel på tværs af B2B, B2G og B2C.

Kim Bruno-Lindby

Chefkonsulent