Arrangement

Access China

Bliv klogere på forretningspotentialet for din virksomhed på det kinesiske marked ved et seminar, hvor forretnings- udviklere med praktisk erfaring fra Kina vil dele deres viden.

EMNER

  • Hvad er det reelle forretningspotentiale for danske SMV’er og startups i Kina?
  • Hvad kan man selv gøre for at finde fodfæste på et marked, der fortsat har et kæmpe uforløst potentiale, men også er karakteriseret ved mange faldgruber?
  • Hvordan finder man frem til de rigtige lokale samarbejdspartnere?
  • Hvad er sandheden om Kinas nye status som innovativt foregangsland?
  • Hvilken rolle spiller digitale salgsværktøjer?
  • Hvem og hvor kan man bede om hjælp til at komme videre?

Du har sikkert hørt det hele før. Kina er på ganske få år vokset til at blive et af Danmarks største eksportmarkeder. Samhandlen bugner, kinesiske virksomheder og forbrugere får flere og flere penge mellem hænderne til at indkøbe danske kvalitetsprodukter, store danske virksomheder kalder Kina for deres ”andet hjemmemarked”, etc.

Men virkeligheden er også en anden. Mange mindre danske virksomheder har brændt fingrene på det kinesiske marked. Endnu flere har på forhånd kastet håndklædet i ringen ved udsigten til at skulle konkurrere i et marked kendetegnet ved uigennemsigtighed og lokal favorisering.

Så hvad skal man tro på? Det kan du få svar på, når du møder virksomheder, der har gjort sig egne erfaringer med opstart og skalering af deres forretning på det kinesiske
marked.

UDBYTTE
Deltagerne modtager strategiske og praktiske inputs, der gør dem bedre rustet til at opstarte, konsolidere eller skalere forretningen i Kina.

    • 12.30 Registrering og let frokost

    • 13.00 Introduktion til dagens program

      Line Poulsen, DI International Business Development

    • 13.05 Kina – fremtidens katalysator for global innovation

      Peter Bøgh Hansen, DI China

    • 13.30 Valg af distributionsplatform i Kina

      Jacob Kragh, direktør for LEGO Kina 2015-2018

    • 13.55 Effektiv markedsføring på de sociale medier i Kina.

      Jacob Juul-Lou, Miktos ApS

    • 14.20 Kaffepause

    • 14.35 Paneldiskussion med Q&A

      Moderator: Line Poulsen, DI International Business Development

    • 15.10 Supportmuligheder i Kina

      Peter Bøgh Hansen, DI China

    • 15.30 Spørgsmål og tak for i dag

      Peter Bøgh Hansen, DI China

INDLÆGSHOLDERE OG PANELDELTAGERE

Peter Bøgh Hansen
Peter blev i 2003 udsendt til Shanghai for at etablere Danmarks første danske business incubator for SMV’er i et samarbejde mellem Dansk Industri og Asia Base. Peter har siden været medstifter af blandt andre e-handelsplatformene EasyBizChina og Easy2Bid, og han er i dag chef for DI’s forretningsenhed for strategiske partnerskaber og innovation i Kina.

Jacob Kragh
Jacob Kragh var i 2010-15 direktør for LEGO Education, der fremmer børns læring gennem salg af LEGO Educations læringsprodukter til institutioner verden over. Kina var hovedmarked for LEGO Education, hvor salget skete gennem partnerskaber med den offentlige sektor i Kina, via lokale kinesiske distributionspartnere samt direkte til forbrugerne gennem LEGO Education uddannelsescentre. Senere fik Jacob ansvaret for LEGOs kerneforretning i Kina og ledte implementeringen af LEGOs nye Kina-strategi. Jacob sad samtidig i LEGOs koncernledelse og var bosat i Shanghai fra 2015-18.

Jacob Juul-Lou
Jacob driver et team i Chongqing som udvikler social media markedsføringsstrategier og webshops for danske firmaer i Kina. Fokus er at udnytte Kinas mange sociale medier mest omkostningseffektivt. Hør mere om hvordan man smartest anvender kinesiske influencers, korte videoer og ”social commerce” til at sælge sine produkter på verdens største eCommerce marked.