Kursus

Tech for topledere i serviceerhvervene

DI Service og Tech der tæller lancerer det skræddersyede og eksklusive træningsforløb og netværk "Tech for topledere i serviceerhvervene". Forløbet klæder topledere på til at sætte sig i førersædet og favne mulighederne i digitale teknologier.

Forløbet har følgende tre hovedformål:

  1. At accelerere indsigten i, hvilke teknologier der kan være med til at fremtidssikre branchen – både i forhold til at forbedre produktiviteten i branchen – men i mindst lige så høj grad for at sikre, at man øger kundefokus og skaber nye forretningsmodeller
  2. At øge evnen til at implementere digitale initiativer i virksomhederne og på tværs af forsyningskæden
  3. At give deltagerne kompetencerne til at være kompetente forbrugere i forhold til at øge beslutningsevnen til at vælge, købe, udvikle og prioritere investeringer i teknologi

Stærkt partnerskab står bag

Forløbet udbydes i partnerskab med Implement og DTU Compute, der hver især er garant for implementering og cutting-edge teknologiformidling i verdensklasse. 

Tech for topledere i serviceerhvervene forløber som fem sessioner med et tydeligt fokus på implementering.

Den nyeste viden om cutting-edge teknologi

Deltagerne vil arbejde med den nyeste viden om bl.a. softwarerobotter til administrative processer, cobots til reduktion af manuelle og opslidende opgaver, virtual og augmented reality-teknologi til understøttelse af komplekse rutiner og opgaver og bakterie- og virusdræbende teknologier til reduktion af sundhedsskadelige partikler.

Program

    • 3. marts 2021 Hvordan skaber og leder du en virksomhed, som kan udnytte de digitale muligheder?

      Hvordan kan machine learning løfte udfordringer i servicebranchen?

    • 29. marts 2021 Internet of Things skaber viden om verden gennem sensorer.

      Hvordan får vi de data, vi har brug for, og hvordan realiserer vi forretningsværdien?

    • 21. april 2021 Hvordan kan man optimere brugen af ressourcer og øge værdiskabelsen for kunden ved hjælp af end-to-end-digitalisering af leveranceprocessen?

    • 26. maj 2021 Hvordan kan virtuelle gengivelser af verden skabe værdi i servicebranchen?

      Kan vi opkvalificere og støtte medarbejdere på afstand?

    • 22. juni 2021 Hvordan kan vi undgå fx nedslidning og øge brugeroplevelsen gennem forlængelse af den menneskelige intelligens og krop gennem AI og robotter?

Meld din interesse

Hvis du har spørgsmål eller ønsker at tilmelde dig Tech for topledere i serviceerhvervene, skal du kontakte Marie Hau på MHAU@di.dk.