Kursus

Bliv virksomhedens produktivitetsagent

Bliv den nøgleperson, der fremadrettet har fokus på at skabe bedre resultater i virksomheden – både i administrative og fremstillingsmæssige processer.

Brænder du for at forbedre produktiviteten i din virksomhed? Ønsker du værktøjer og metoder, der kan skabe bedre produktivitet og lønsomhed? Så er dette kursus for dig. Vi arbejder med de elementer, der skal til, så du kan sætte skub i din produktivitetsudvikling fremadrettet.

Vi udbyder i samarbejde med rådgivningsfirmaet 2Management et 3 dages kursus i produktivitetsudvikling. Vi giver dig en række værktøjer, som du kan tage med hjem og anvende i udviklingen af virksomhedens produktivitet. Kurset fokuserer på at forbedre både administrative og fremstillingsmæssige processer og kræver ingen forudsætninger, ud over at du har lyst til og mulighed for at påvirke produktivitetsudviklingen i din virksomhed.

Vi tager udgangspunkt i din aktuelle situation og virksomhed samt arbejder caseorienteret, konkret og praktisk. Du får både nye værktøjer og ny inspiration og vil sammen med ligesindede gennem sparring og undervisning blive godt "klædt på" til at blive din virksomheds fremtidige produktivitetsagent. Gå derfor ikke glip af denne spændende mulighed for at gøre en forskel og sætte produktivitetsudvikling på dagsordenen.

Modul 1 - Sådan spotter du potentialet
Indledningsvis kigger vi på behovet for produktivitetsudvikling, og hvorfor dette område er så afgørende både set i et samfunds- som i et virksomhedsperspektiv. Herefter
kigger vi på dine nøgleprocesser og din evne til at skabe værdi gennem disse. Ved hjælp af enkle værktøjer skaber vi et overblik over det potentiale, som ligger gemt her. Slutteligt identificerer vi de indsatser, som giver den bedste effekt at gennemføre i forhold til potentialet.

Modul 2 - Sådan skaber du flow i processerne
Vi zoomer ind på de konkrete arbejdsgange eller materialeflows og kigger på de problemer, som knytter sig dertil. Vi arbejder efter en anerkendt forbedringsskabelon som rammen for arbejdet og kombinerer den med effektfulde produktivitetsværktøjer. På den måde ender vi op med en realistisk handlingsplan for et interessant område i din virksomhed.

Modul 3 - Sådan implementerer du forbedringer
Med udgangspunkt i handlingsplanen arbejder vi med den proces og de elementer, som skal gennemføres for at få succes med planen. Vi kigger på organisering af forbedringsarbejdet, målsætning og synliggørelse, ansvarsdeling, tidsanvendelse, fokusindsatser samt resultat- og fastholdelsesaktiviteter. Du vil herefter være parat til at implementere resultaterne, når du kommer hjem til din virksomhed.

Mark Fisker

Underviser

  • Direkte +45 3377 3391
  • Mobil +45 3056 1259
  • E-mail mafi@di.dk