Arrangement

Den digitale kunderejse - fra strategi til online salg og vækst

Mange virksomheder overvejer i disse tider, hvordan de sammensætter det rette kanalmix. Skal du investere i egne online kanaler, booste dine forhandlers digitale salgskanaler eller begge dele? Deltag i konferencen og lad dig inspirere af andre virksomheder.

Salget er flyttet online i sådan en grad, at enhver virksomhed skal gentænke sine salgskanaler og sikre sig det rette kanalmix. For producenter gælder det, at dit produkt og brand er online, hvad enten du vil det eller ej. Så hvordan tager du ejerskab og får del i den digitale vækstkurve?

Skal du investere i egne online kanaler, booste dine forhandlers digitale salgskanaler eller begge dele? Hvilke muligheder har du?

Uanset hvilken strategi du vælger, skal du tage ejerskab på den digitale kunderejse for at vækste dit salg. Det gælder både for brand-ejere, producenter og forhandlere på tværs af kundestrømmen B2B, B2C og D2C.

Til konferencen ”Den digitale kunderejse – fra strategi til online salg og vækst” sætter vi fokus på den digitale kunderejse, salgskanalmixet og dine muligheder uden kanalkonflikt med forhandlerne.

Deltag og få svar på:

  • Den digitale kunderejse anno 2022 - hvorfor, hvad og hvordan.
  • Hvordan du kan lykkes med egne digitale salgskanaler og bevare det gode samarbejde med forhandlerne.
  • Hvordan succesfulde danske virksomheder har transformeret og eksekveret deres digitale salgsstrategi

Program

  • Hannu Vangsgaard

    Digital Business Accelerator

    Moderator

  • 8.30

    Registrering og morgenmad

  • 9.00

    v/ DI Branchedirektør Jacob Kjeldsen, Dansk Industri

    Velkommen

  • 09.15

    v/ Expert partner, Joachim Allerup, Bain & Company

    Strategi: Den digitale kunderejsen - vej til din næste vækst kurve

    Digital innovation på tværs af kunderejsen er en stigende driver af vækst – både før, under og efter et salg. Mange virksomheder sidder stadig på et uforløst vækstpotentiale. Skridtet mod den næste vækstgenerator kræver en mere holistisk tilgang til kunden og udnyttelse af digital innovation.
    Få et strategisk indspark til, hvordan du forløser de muligheder den digitale kunderejse giver, og bliv klar til den næste vækstbølge.

  • 09.45

    v/ Country Manager Jacques Soelberg, Salesforce

    Tech: Den digitale kunderejse – med smart teknologi

    E-commerce undergår i øjeblikket forandringer, som bør understøttes af AI, automatisering men samtidig med et personligt touch til den enkelte kunde. Lær om de nyeste trends fra Europa, men i høj grad også Kina. Derudover begreber som ”Headless”, ”Fra spaghetti til lasagne” og meget andet.

  • 10.15

    Pause

  • 10.35

    v/ CEO Peter Wedelheim 

    Case: Nupo - Fra Retail til eTail – om kanalmix og om at være i kontrol

    Nupo har taget ejerskab på hele den digitale kunderejse, hør historien og få svar på følgende:
    • Det er dyrt at gå internationalt, så hvordan gør man det fornuftigt og skridt for skridt?
    • Hvordan sikrer man kontrol over data, permission og kundeoplevelsen af brandet, når salget er digitalt og varetages af distributører?
    • Hvordan globaliserer man sin forretning lokalt?

  • 11.05

    Case: Odense Marcipan - Om online salg direkte til forbrugerne

    Hør historien fra Odense, og hvilke værdi deres D2C webshop giver både Odense Marcipan, forhandlerne og ikke mindst forbrugerne.

  • 11.15

    v/ Co-founder Jonas Færing

    Case: The Army Painter

    The Army Painter vandt Erhvervsstyrelsens pris ”Årets digitale SMV 2021”, fordi de har formået at udnytte en udfordret verdenssituation progressivt og styrke deres afsætningskanaler. De er gået fra manuel håndholdt produktion og et detail-salg via distributører til i dag at have fuldautomatisk produktion og eksporterer til kunder fra hele verdenen bl.a via Amazon.
    The Army Painter har taget ejerskab for den digitale kunderejse og brandoplevelse, og det har betydet store vækstrater, salg langt ud over de danske grænser og en stærk international brandposition i kategorien. Hør, hvad de har gjort, hvordan de har gjort det, og hvorfor de har gjort det.

  • 11.45

    Frokost

  • 12.30

     

    Case: FTZ - Den digitale transformation starter med en kundevendt strategi

    Der er ikke kun tænkt nyt, men også sammenhængende, og helt centralt er kunden.
    FTZ Autodele & Værktøj A/S er Danmarks største grossistvirksomhed indenfor autodele og værktøj. Her har de danske autoværksteder ikke bare en leverandør, men en partner, som forstår deres forretning og derfor lykkes med at løfte, udvikle og hjælpe med at løse de udfordringer, de danske autoværksteder står med.
    Hør om strategien, der har sikret FTZ positionen, som det fortrukne indkøbssted.

  • 12.40

    Paneldebat: Udfordringer og muligheder

  • 13.15

    v/ E-commerce Sales Manager Simone Filsø Wendt, New Commerce Manager Cevat Gökce Akin, Head of Digital Marketing & Media Rasmus Dalby Jørgensen

    Case: Arla - Hvordan orkestrerer man en ambitiøs e-commerce strategi uden egne digitale salgskanaler?

    Arla vil være førende indenfor e-commerce, selvom de ikke selv sælger varer online. Med customer experience i fokus og et solidt samarbejde mellem Salg og Marketing spiller Arla deres forhandlere stærke via en række initiativer indenfor både marketing og teknologi, der påvirker forhandlernes digitale kurve.
    Tag med på rejsen i Arlas strategiske overvejelser samt erfaringer og hør, hvordan du kan lykkes med at spille dine forhandlere stærke og samtidig indfri dine egne e-commerce ambitioner.

  • 14.00

    v/ Branchedirektør Jacob Kjeldsen, Dansk Industri

    Afrunding

  • 14.30

    Kaffe og netværk

Susanne Praefke Svendsen

Susanne Praefke Svendsen

Koordinator

Mie Bilberg

Mie Bilberg

Chefkonsulent