Hvad er din startup værd? Kom tæt på værdiansættelsen
Med en realistisk værdiansættelse øger du sandsynligheden for en god dialog med investorer, långivere og andre. Lær om de bedste metoder og centrale begreber.
Hvis du skal have investorer, långivere eller nye partnere ombord, skal du have styr på, hvad din virksomhed er værd. Men for en ny virksomhed uden fast indtjening kan det være svært at ramme den rigtige værdi. Det bliver ikke lettere, hvis virksomhedens produkt stadig er under udvikling, eller det endnu ikke er bevist, at der er kunder det.
På denne workshop giver Tinus Bang Christensen og Phillip Dencker Svendsen fra Deloitte overblik over de vigtigste begreber og metoder, der bruges til at værdiansætte startups. Vi ser blandt andet på, hvilke faktorer der bestemmer værdien af virksomheden – og hvornår der er grundlag for at ændre værdiansættelsen.
Du møder også Frederik Taarnhøj fra FaunaPhotonics, der deler sine personlige betragtninger og erfaringer med værdiansættelse af en startup i stærk udvikling. Endelig giver Danny K. Malkowski fra Danish Business Angels et kort indspark om værdiansættelse set fra investorernes side.
Der bliver selvfølgelig også god mulighed for at netværke og udveksle erfaringer med de andre deltagere.
Deloitte
Tinus Bang Christensen er Partner og Phillip Dencker Svendsen Assistant Manager i Deloittes afdeling Financial Advisory Valuation Services
FaunaPhotonics ApS
Frederik Taarnhøj er Co-founder og Director of Strategy & Business Development i FaunaPhotonics ApS
Danish Business Angels
Danny K. Malkowski er Investor Relations Manager i Danish Business Angels (DanBAN)