Turisterne i fokus: Forpremiere på ny version af målgruppeværktøjet Sådan oplever danskerne
Hvordan får vi flere turister ind på kulturinstitutionerne? På Kulturmødet 2025 kan du komme med til forpremiere på en dugfrisk version af Sådan oplever danskerne, der skal hjælpe med netop det. Kom og hør nærmere og deltag i debatten.

Der er et stort potentiale i at blive bedre til at få turisterne ind på vores kulturinstitutioner. Det giver bedre oplevelser, nye muligheder for turisme i ydersæsoner og bedre bundlinje og udviklingsmuligheder hos institutionerne.
Mange kulturinstitutioner har i dag meget få udenlandske turister blandt deres besøgende – men hvordan kan man arbejde med at styrke sin appel overfor de udenlandske gæster? Et af svarende er mere indsigt og bedre målgruppeforståelse.
Over de senere år er målgruppeværktøjet Sådan oplever danskerne blevet et vidt udbredt værktøj for danske kultur- og oplevelsesaktører, og på Kulturmødet 2025 kan du komme med til forpremiere på en dugfrisk version 3.0 af værktøjet.
Version 3.0 retter blikket mod tyskere, svenskere og nordmænd, og giver kulturbranchen værktøjer og styrket indsigt til at arbejde med disse.
Så kom forbi Netværksteltet, bliv introduceret til værktøjet og deltag i debatten om, hvordan vi bliver bedre til at tiltrække turister til kulturinstitutionerne i hele Danmark.
Arrangementet er både for eksisterende brugere af Sådan oplever danskerne og for nye interesserede eller dem, der blot er nysgerrige på diskussionen om, hvordan vi løfter kulturturismen i hele Danmark.