Kursus

Kommunikér troværdigt om bæredygtighed

Er du klar til at styrke din kommunikation om bæredygtighed? Undgå både greenwashing og greenhushing, og bliv skarp på, hvordan du kan kommunikere om virksomhedens grønne indsatser på en troværdig, effektiv og lovlig måde.

ESG, bæredygtighed og samfundsansvar er i dag en fast del af virksomhedernes strategi. På dette kursus lærer du at kommunikere klart om virksomhedens grønne initiativer og produkter, så du får mest muligt ud af de konkurrencefordele, der følger med bæredygtighed og grøn omstilling.

Kunder forventer i stigende grad, at virksomheder tager ansvar for samfund og miljø, men mange er usikre på, hvad de må sige på grund af den komplekse lovgivning fra både Danmark og EU. Frygten for anklager om greenwashing kan føre til, at virksomheder helt undgår at kommunikere om deres bæredygtige tiltag (greenhushing).

Hvem henvender kurset sig til?

Kurset er relevant for dig, der arbejder med markedsføring, kommunikation, salg, bæredygtighed, ESG eller rapportering. Uanset om du er ansvarlig for strategisk kommunikation eller har en central rolle i virksomhedens bæredygtighedsindsats, vil kurset give dig de nødvendige redskaber til at kommunikere lovligt og troværdigt.

På kurset lærer du, hvordan du opnår troværdighed i din kommunikation og markedsføring gennem dokumentation og korrekt anvendelse af lovgivningen. Du får indsigt i EU’s Green Claims Directive og markedsføringsloven og lærer, hvordan du undgår beskyldninger om vildledning. Fokus er på at flytte kommunikationen fra traditionel selvpromovering til troværdig og gennemsigtig vejledning af kunder og interessenter. Vi ser også på, hvordan ESG-data og bæredygtighedsrapportering kan bruges til at styrke virksomhedens budskaber.

  1. Lovlig kommunikation

    Få indsigt i markedsføringsloven og EU’s Green Claims Directive  

  2. Forebyg greenwashing

    Lær at opbygge tillid og undgå misvisende grøn kommunikation.  

  3. ESG i praksis

    Brug virksomhedens ESG-data og rapportering til troværdig markedsføring.  

  4. Troværdighed

    Skab langsigtet tillid gennem ansvarlig og gennemsigtig kommunikation.  

Didde Rishøj

Didde Rishøj

Chefkonsulent

Dorte Lyderik Jensen

Dorte Lyderik Jensen

Koordinator, Support Rådgivning