Er du ny i HR-rollen?
Få den grundlæggende viden og forståelse for HR-funktionens kerneopgaver - og dermed en god start på din nye rolle inden for HR.
Få en god start på din karriere inden for HR
Det er altid krævende at få tildelt en ny rolle, især når det samtidig er din første rolle inden for HR.
Der kan være mange spørgsmål:
- Hvad er HR? Og hvordan kommer jeg bedst i gang?
- Hvordan skaber jeg sammenhæng mellem HR og virksomhedens strategi?
- Er der nogle særlige udfordringer, som jeg med fordel bør kende til?
På dette kursus får du derfor den grundlæggende viden og en grundig indføring i HR-området, så du er klædt på til din nye HR-rolle.
Du får værktøjer til, hvordan du organiserer dit arbejde og sikrer, at det understøtter virksomhedens strategi. Du får også et indblik i, hvilke udfordringer du oftest vil møde, og hvordan du laver en handlingsplan og et årshjul for din virksomhed og din nye HR-funktion. Endelig får du indsigt i dine egne præferencer gennem en JTI personprofil.
Hvad er HR?
HR-funktionen skaber værdi i virksomheden ved bl.a. at hjælpe forretningen med at rekruttere, understøtte og udvikle ledere og medarbejdere. Den opgave er kun blevet endnu vigtigere nu, hvor kampen om de dygtigste medarbejdere bliver sværere og sværere.
Det gør din nye HR-rolle enormt spændende, men det stiller også øgede krav til dig.
Kursets indhold og opbygning
Dag 1 – Hvordan du organiserer HR-arbejdet
- Hvad er HR, og hvilke udfordringer vi du oftest møde?
- Hvordan organiserer du HR-arbejdet?
- Hvordan skaber HR værdi?
- Hvad er HR-rolle? Og hvilke kompetencer skal du have?
- Hvordan analyserer du dit HR-arbejde?
Dag 2 – Hvordan udvikler du dig selv?
- JTI – hvilken personprofil er du?
- Hvordan laver du din egen HR-udviklingsplan
Vi afslutter den første dag med en middag og overnatning på kursusstedet. Både middag og overnatning er inkluderet i prisen.
Målgruppe
Kurset giver dig den grundlæggende forståelse for HR-funktionens kerneopgaver og henvender sig derfor til ledere og medarbejdere, der er nye i HR- og personalefunktionen, og som ikke har gennemgået en teoretisk uddannelse på HR-området.
Det lærer du
- En bred forståelse for, hvad HR-arbejdet består af
- Redskaber og værktøjer, som du kan bruge i dit daglige arbejde inden for HR
- Indsigt i din egen personprofil, så du bliver mere fortrolig med rollen
- En personlig handlingsplan og dermed et afsæt for din videre udvikling inden for HR