Kursus

Ordentlige opsigelser

Efter en tid, hvor mange virksomheder har oplevet, at der var mangel på den nødvendige arbejdskraft, står mange ledere lige nu med den modsatte udfordring og kigger ind i et behov for at opsige medarbejdere som en konsekvens af corona-krisen.

Ordenlige opsigelser

For de fleste ledere er det ubehageligt at skulle konfrontere en medarbejder med en opsigelse. Men for at virksomheden skal lykkes, kræver det, at problemer tackles, når de opstår – og på den helt rigtige måde. Det er en vigtig del af ledelsesopgaven at opsige medarbejdere og gøre det på en ordentlig måde.

Kursets opbygning

På kurset giver vi dig værktøjer til, hvordan du kommer sikkert og professionelt igennem opsigelsessamtaler på den bedste måde. Vi går i dybden med, hvordan du forbereder samtalerne og berører de juridiske rammer. Vi lærer dig, hvordan du holder fokus på målet for samtalen og kommer igennem processen – på en god og værdig måde. Samtidig får du værktøjer til ledelsesmæssigt at håndtere de tilbageværende kolleger.

Indhold

  • Min rolle i samtalen
  • Forberedelsen og lidt jura
  • Selve samtalen
  • Efter samtalen – hva’ nu?
  • Tag hånd om dig selv som leder

Målgruppe

Kurset henvender sig til alle ledere og HR-professionelle, der varetager afskedigelsesprocesser og -samtaler.

Det lærer du

Efter kurset kan du forberede, gennemføre og følge op på ordentlige opsigelser professionelt og værdigt.

Undervisningsform

Undervisningsformen veksler mellem oplæg og dialog efterfulgt af afprøvning af værktøjerne, så du kan forberede og gennemføre en ordentlig opsigelse.

Mød underviseren

Jens Halmø

Chefkonsulent

  • Mobil: +45 4196 3024
  • Direkte: +45 3377 3882
  • E-mail: jeha@di.dk

Mød underviseren

Danielle Bjerre Lyndgaard

Seniorchefkonsulent

  • Mobil: +45 2374 4244
  • Direkte: +45 3377 3809
  • E-mail: dbl@di.dk

Susanne Boss

Kursussekretær

  • Direkte +45 3377 3608
  • Mobil +45 2491 3243
  • E-mail sub@di.dk

Se også