Forstå din brugerrejse og styrk forretningsudviklingen med AI
Er du nysgerrig på, hvordan AI kan styrke forretningsudvikling? Vil du udforske potentialet for AI-drevet forretningsudvikling i netop dine brugerrejser? På dette kursus får du værktøjerne til at forstå dine væsentligste brugerrejser og identificere de steder, hvor AI kan optimere og innovere din forretning. Tilmeld dig og opdag, hvordan du skaber fremtidens værdifulde brugerrejse for dine kunder.
Kunstig intelligens rummer utallige nye muligheder for virksomheders måde at arbejde på – særligt når det kommer til forretningsudvikling. Ved at kortlægge og forstå dine brugerrejser kan du få blik for, hvor der er potentiale for optimering og nytænkning. Er der eksempelvis steder på rejser, hvor AI kan levere hurtigere svar, forkorte processer eller frigive tid? På dette kursus viser vi dig hvordan.
Hvem henvender kurset sig til?
Kurset henvender sig til ledere, forretningsudviklere og andre medarbejdere, der ønsker at drive og/eller forstå digital forretningsudvikling med AI. Uanset om du er ny inden for AI eller har erfaring, vil du få indsigt i, hvordan du kan identificere og implementere AI-løsninger, der passer til netop din virksomheds behov. Selvom kurset vil give en introduktion til udvalgte AI-teknologier, er en basis viden inden for AI en forudsætning, for at få det størst mulige udbytte.
På kurset deltager du aktivt i, at kortlægge brugerrejser og identificere områder, hvor AI kan skabe størst værdi i din specifikke organisation. Efter en introduktion til brugerrejsen som et værktøj, vil du sammen med konsulenter fra virksomheden Knowit skitsere centrale kunderejser og kortlægge kundernes aktiviteter i hver fase af rejsen. Herefter introduceres du for udvalgte AI-teknikker og -modeller, som du efterfølgende vil bruge i praktiske øvelser for at udforske AI-muligheder i dine udvalgte brugerrejser. Du lærer at prioritere fremtidige fokusområder for at finde de mest værdifulde anvendelsesområder for AI. Kurset afsluttes med en diskussion om jeres forskellige perspektiver inden for kunstig intelligens og digital forretningsudvikling.
Efter kurset har du således kortlagt brugerrejser og identificeret optimeringsområder, der kan løses ved brug af forskellige AI-metoder.
Du går derfra med viden og værktøjer til at udvikle og optimere din forretning med AI.
-
-
Indblik i udvalgte AI-teknikker
-
Vejledning i at skitsere og analysere brugerrejser
-
Praktiske øvelser i at identificere AI-muligheder i dine processer
-
Kompetencer til at kortlægge nuværende og fremtidige kunderejser
-
Et katalog af specifikke AI use cases klar til videre modning
-
Undervisere
Natasha Yuen Christiansen og Lene Kjær fra Knowit hjælper til daglig nogle af Danmarks største virksomheder med digital forretningsudvikling. Sammen bringer de en kombination af ekspertise inden for forretningsudvikling, strategi, ledelse og AI. Som Senior Strategi Konsulent har Natasha fokus på datadrevet forretningsudvikling, og hjælper virksomheder med at udnytte AI til at skabe værdi. Dette har hun gjort sig mange erfaringer med, som hun bl.a. deler i blogindlægget "AI - Det både starter og slutter med mennesker". Lene, Lead UX Konsulent, bruger sin dybe indsigt i kunderejser til at styrke forbindelsen mellem virksomheder og deres kunder, hvilket resulterer i stærke og relevante brugeroplevelser.