De vanskelige samtaler
Lær at gennemføre svære samtaler på en konstruktiv måde. Vi tager dig igennem forberedelsen, eksekveringen og de krav, der er i personalejuraen. Kurset er for ledere og HR-medarbejdere.
Som HR-professionel er du med til at sikre virksomhedens gode gennemførelse af vigtige samtaler som eksempelvis advarsels- og opsigelsessamtaler. Du skal kende til de personalejuridiske krav, der er, og samtidig skal du sikre dig, at samtalen bliver afholdt på en god og værdig måde. De vigtige samtaler kan ofte være svære at gennemføre, så vi har lavet et kursus, der både lærer dig at gøre det på en god og konstruktiv måde, samt rådgive jeres ledere.
Det lærer du
På kurset dykker vi ned i værktøjer, der kan hjælpe dig til at gennemføre vanskelige samtaler på en konstruktiv måde. Du lærer, hvordan du forbereder dig og hvilke krav, der er til de vanskelige samtaler. Du får mulighed for at afprøve værktøjerne, så du kan forberede og gennemføre eksempelvis en sygefraværssamtale eller advarselssamtale.
Dag 1: Den svære samtale
- Samtale som ledelsesværktøj
- Min rolle i samtalen og samtaletyper
- Sygefraværssamtalen
- Afskedigelsessamtalen
- Feedback
Dag 2: Den løsningsorienterede samtale
- Den løsningsorienterede samtale
- Den løsningsorienterede metode (inkl. træning i dette)
- Spørgeteknik og aktiv lytning
- Samtalens 3 grundtrin - en struktur
- Advarsler og bortvisning
Første dag afsluttes med en middag, hvor der efterfølgende er overnatning på kursusstedet - både middag og overnatning er inkluderet i prisen.
Målgruppe
Kurset er målrettet HR-professionelle som skal sikre virksomhedens gode gennemførelse af de vigtige samtaler.
Det lærer du
Efter kurset kan du afholde sygefraværssamtaler, varslings- og opsigelsessamtaler mm. Du kan forberede og gennemføre vigtige samtaler samt vejlede virksomheden i de personalejuridiske krav til de vigtige samtaler.
Underviser
Jens Halmø
Chefkonsulent
- Mobil: +45 4196 3024
- Direkte: +45 3377 3882
- E-mail: jeha@di.dk