Distanceledelse – online
Når dine medarbejdere befinder sig på forskellige lokationer, kan distancen påvirke deres effektivitet, motivation og trivsel. Kom på kursus i Distanceledelse og lær, hvordan du leder dine medarbejdere – også når du ikke ser dem i hverdagen.

Getty Images
Er du i tvivl om, hvordan du bedst sikrer trivsel og effektivitet, når du ikke ser dine medarbejdere dagligt? Eller har du medarbejdere som er fast placeret på andre lokationer eller som arbejder på forskellige tider af døgnet?
På dette kursus, som afholdes på to halve dage, lærer du, hvordan du kan være en nærværende leder for medarbejdere på distancen. Du får vigtige værktøjer til distanceledelse, og lærer, hvad du og dine medarbejdere skal være særligt opmærksomme på.
Det får du ud af at deltage
Du får kendskab til vilkårene omkring distanceledelse, refleksion omkring egne udfordringer i dagligdagen samt drøftelser med de øvrige deltagere om jeres erfaringer fra dagligdagen. Du får desuden kendskab til vigtige værktøjer til ledelse på distancen samt et grundlag for efterfølgende dialog med dine medarbejdere og i ledergruppen.
Dette lærer du om
Dag 1: Distancelederen og effekten af distance
- Lederens muligheder og udfordringer
- Psykologisk kontakt
- Passiv facetime og tavs viden
- Tillid styrker samarbejdet
- Tillid styrker sammenhængskraften
Dag 2: Distancelederens vigtigste værktøjer
- Ledelse af selvledelse
- Forskellig kultur
- Forventningsafstemning
- Hvad tager vi med os?
Målgruppe
Kurset henvender sig til alle ledere, som har medarbejdere på distancen, der arbejder på forskellige lokationer eller forskellige tider af døgnet.
Online undervisning
Dette kursus er et onlinekursus, som foregår via Microsoft Teams. Du kan logge på kurset fra din pc, tablet eller mobil via en mødeindkaldelse, som du vil få tilsendt inden kursusstart. Du skal sikre, at du har en stabil netforbindelse. Det er en fordel, hvis du har mulighed for at anvende dit webkamera og headset, da det forbedrer lydkvaliteten. Vi anbefaler, at du har egen adgang til pc.
Det har været spændende og lærerigt – især også med de små grupper. Jeg synes, at du har ramt rigtig godt med nogle helt konkrete og tilgængelige tiltag – både nationalt og på den noget større bane. Lars Lavin, Kundeservicechef, Øland