Kursus

Strategisk sales governance: fra målsætning til kundesucces

Hvem er kurset for?
Dette kursus er skræddersyet til ledere på direktions- og bestyrelsesniveau, samt andre nøglepersoner med ansvar for strategisk salgsledelse og virksomhedens overordnede kommercielle succes. Kurset henvender sig til adm. direktører, salgschefer, marketingledere og bestyrelsesmedlemmer, der ønsker at få en dybere forståelse af sammenhængen mellem strategiske målsætninger, taktiske prioriteringer og operationelle handlinger i salgsprocessen.

Hvad får du ud af kurset?
Som deltager på kurset får du:

  • En omfattende indsigt i, hvordan strategiske målsætninger kan omsættes til konkrete taktiske og operationelle salgsaktiviteter.
  • Introduktion til Sales Governance begrebsapparatet, herunder de 7 salgsdyder og den tilhørende lederguide, som vil hjælpe dig med at strukturere og fokusere din salgsindsats.
  • Værktøjer til at effektivt allokere salgsressourcer og håndtere kunderelationer.
  • En dybere forståelse af kundeheltemodellen, koblede kunderejser og formlen for oplevet kundesucces, som vil styrke din virksomhed på både kort og lang sigt.
  • Praktiske redskaber og metoder til at integrere salgsaktiviteter med resten af organisationen og understøtte en holistisk tilgang til kunderelationer.
  • Fra Sales Governance, gennem det taktiske - Morgendagens Salg sluttende i det operationelle med Kundeheltene, indblik fra 3 af Mogens Bjerres bøger.

Sådan foregår kurset
Kurset er designet som en intensiv 1:1 dag, hvor du får mulighed for at arbejde tæt sammen med eksperter og få målrettet vejledning om din egen salgsstrategi.

Kurset giver dig praktiske værktøjer og konkrete metoder, som du straks kan anvende i din egen virksomhed for at optimere salgsstrategier og styrke kundesucces. 

Underviser

Mogens Bjerre er dels lektor på CBS og dels partner i Value Footprint. Han har arbejdet med salg og salgsledelse gennem en årrække, hvilket har resulteret i bøger og artikler om Key Account Management, Konkurrencekraft, Organisationers indkøbsadfærd, Strategiske relationer samt de seneste Morgendagens Salg & Salgsledelse og Sales Governance – fremtidens salgsledelse. Mogens underviser også i Sales Management, Sales Governance og Strategisk salgsmetode.

Mogens Bjerre

Lektor, phd. på CBS

    • 09.00

      Velkomst, gensidig introduktion og forventningsafstemning. Vi starter med at klarlægge strategiske målsætninger og tidshorisonter for din virksomhed, samt identificere grundlæggende antagelser og forudsætninger.

    • 09.30

      Undersøgelse af forretningsudviklingsinitiativer og introduktion til Sales Governance Charteret, de 3 Battelfields, købscenteret som afløser for kundebegrebet og salgscenteret som afløser for sælgeren.

    • 10.30

      Integrering af salget med resten af organisationen. Kortlægning af kunderejser og identificering af funktioner i virksomheden, der er i berøring med kunderne.

    • 12.00 Frokost

    • 12.45

      Opsamling fra formiddagens session, fokus på de 7 salgsdyder og introduktion til kundeheltemodellen. Vi går i dybden med leveringssystemer, der kan skabe oplevet kundesucces, og udvikler en organisation, der møder kundernes behov.

    • 15.00

      Introduktion til formlen for oplevet kundesucces og de koblede kunderejser. Vi ser på, hvordan du kan skabe forretningsudviklingsmuligheder gennem forståelsen af kunderejser.

    • 16.00 Opsamling og næste skridt

    • 16.30 Tak for i dag

Henrik Sørensen

Henrik Sørensen

Seniorchefkonsulent

Dorte Lyderik Jensen

Dorte Lyderik Jensen

Seniorkoordinator, Support Rådgivning