Kursus

Markedsudvælgelse og kundesegmentering

Uanset om du sidder alene med salgsarbejdet eller har en salgsorganisation, så er dette kursus noget for dig. Vi giver dig værktøjer til at vælge det/de rigtige markeder, og er du på udkig efter en partner, distributør eller lignende, så er der også her værktøjer at hente.

Vi gennemgår konkrete værktøjer til, hvordan du udvælger de markeder, hvor din virksomhed kan få størst succes. Samtidig bliver du skarpere på at beskrive den ideelle kunde til virksomhedens produkter. Kurset består af to kursusdage, hvor du mellem kurserne får mulighed for at afprøve værktøjerne i praksis.  

Modul 1 – 24. september 2019
Værdibaseret kundesegmentering Du lærer, hvordan du kan benytte eksisterende kundebase til at beskrive de kundegrupper, som du leverer størst værdig for, og benytte disse til at finde de mest succesfulde markeder i ind- og udland. Hermed kan salgsindsatsen prioriteres imod de kunder, du tilfører mest værdi.   Struktureret markedsudvælgelse Lær at benytte vores værktøj til at udvælge de markeder, hvor virksomhedens konkurrencekraft er højest, og markedspotentialet størst. Hermed kan I prioritere indsatsen, og sikre at I benytter jeres tid og ressourcer effektivt.

Modul 2 – 8. oktober 2019
Vi samler op på resultatet af det arbejde, I har lavet, siden vi var samlet på modul 1 og udveksler erfaringer. Sammen gennemgår vi, hvordan I kan komme videre med værktøjerne.

Gitte Frederiksen

Praktisk ansvarlig

  • Direkte +45 3377 3701
  • Mobil +45 2085 0809
  • E-mail gih@di.dk

Annette Flies

Faglig ansvarlig

  • Direkte +45 3377 3331
  • Mobil +45 2128 9026
  • E-mail anf@di.dk