Skræddersyet forløb

Tænk modulært i hele værdikæden

På dette gratis workshopforløb får du en unik mulighed for at styrke din forretningsmodel og arbejde strategisk med modularisering.

Flere og flere virksomheder anvender modularisering som en essentiel del af forretningsstrategien, og der er ingen tvivl om det: modularisering kan være en gamechanger for forretningen.

På det gratis workshopforløb ”Tænk modulært i hele forretningskæden” kan du få en grundig analyse af din virksomheds markedsbehov, produkter og produktionsforhold, som du kan bruge til at arbejde strategisk med fremadrettet.

Det får du:

  • Mulighed for at deltage med op til 25 medarbejdere i forløbet
  • Metoder til at beskrive jeres kunders behov og markedspotentialet
  • Analyse af jeres produktvarianter og effekten på jeres produktion
  • Forslag til jeres fremtidige modulprogram med modularisering
  • En model, der kan hjælpe jer med at gennemføre forandringen
  • Et forløb, der bygger på erfaringer fra, hvad der har vist sig brugbart i industrien

Gratis forløb – begrænsede pladser

Workshopforløbet er en del af projektet ”Center for modularisering”, der er finansieret af Industriens Fond. Forløbet er derfor gratis for 45 virksomheder med op til 25 deltagende medarbejdere.

Forløbets struktur

Workshopforløbet varer op til 6 dage og afholdes hos virksomheden selv. Dagene planlægges under hensyntagen til virksomhedens andre aktiviteter. Forløbets struktur er:

Dag 1:

  • Vi tager udgangspunkt i jeres strategi
  • Introduktion til strategisk modularisering
  • Forventningsafstemning
  • Ressourceforbrug og planlægning

Dag 2-5:

  • Afdækning af markedet og dets behov
  • Analyse af produktprogram og variantkompleksitet
  • Analyse af produktionen
  • Analyse af strukturer og processer
  • Forbedringspotentiale med modularisering
  • Oplæg og afstemning af forbedringsplan

Dag 6:

  • Fremlæggelse af plan for videre forløb
  • Afdækning af, hvordan I får de bedste forudsætninger for at lykkes med modularisering

Sådan kommer du med

For at kunne deltage i forløbet kræver det, at din virksomhed er en lille eller mellemstor fremstillingsvirksomhed. Du skal kunne deltage med repræsentanter fra hele virksomhedens værdikæde, dvs. salg, udvikling og produktion samt minimum én med ledelsesansvar eller beslutningskompetence i virksomheden.

  

 

 

Michael Malmgaard, Washpower
Vi havde en rigtig lærerig dag. Det er for os super vigtigt at tage læringen fra store virksomheder til konkrete værktøjer, vi som SMV kan anvende. Michael Malmgaard, Washpower
Martin Strand

Martin Strand

Chefkonsulent