Webinar om høje følelsesmæssige krav i arbejdet - Regler og best practice
På dette webinar for ledere i DI’s medlemsvirksomheder stiller vi skarpt på Arbejdstilsynets bekendtgørelse om høje følelsesmæssige krav i arbejdet med mennesker.

Høje følelsesmæssige krav i arbejdet behandles i den sidste af i alt fem AT-vejledninger, der skal hjælpe virksomhederne i at forebygge problemer i det psykiske arbejdsmiljø. Høje følelsesmæssige krav i arbejdet med mennesker handler om de krav, der stilles til ansatte, der arbejder med mennesker i alvorlige eller komplekse livsomstændigheder, f.eks. mennesker i mistrivsel eller krise. De høje følelsesmæssige krav opstår, når medarbejderen dels skal sætte sig ind i og rumme disse menneskers adfærd og situation, dels skal udføre sine arbejdsopgaver professionelt.
Det er en ledelsesmæssig opgave at sikre, at høje følelsesmæssige krav i arbejdet med mennesker ikke udgør en sikkerhedsmæssig eller sundhedsmæssig risiko for medarbejderne, herunder risiko for søvnproblemer, koncentrationsbesvær, angst og depression.
DI’s konsulenter giver deres bud på, hvordan arbejdsgivere og ledere i praksis kan forebygge, at høje følelsesmæssige krav i arbejdet kommer til at belaste medarbejdernes helbred.
-
-
Velkomst og introduktion
-
Hvad er høje følelsesmæssige krav i arbejdet med mennesker?
-
Hvilke risici kan der være forbundet med høje følelsesmæssige krav i arbejdet med mennesker?
-
Hvilke pligter har arbejdsgiver, ledere og medarbejdere?
-
Hvordan afdækkes og vurderes høje følelsesmæssige krav i arbejdet med mennesker?
-
Hvordan forebygges risikoen for ansattes sikkerhed og sundhed?
-