Online webinar

Ledelse i det hybride arbejdsliv

Hvad betyder det hybride arbejdsliv for ledere? Hvilke dilemmaer opstår i hybride arbejdsformer, og hvordan kan du håndtere det som leder? Hør om erfaringer og få inspiration fra Rikke Bille, Chef i Astma-Allergi Danmark og Katrine Bastian, Chefkonsulent LEAD.

Katrine Bastian og Rikke Bille

Der er mange fordele ved det hybride arbejdsliv, bl.a. fleksibilitet, effektivitet, mulighed for fordybelse og større balance mellem hjem og arbejde. Men vi er stadig midt i et paradigmeskift, hvor vores arbejdsliv, form, struktur, fællesskaber og måder at gøre tingene på er ved at blive (re)defineret. Hvad betyder det for ledere, der skal sikre, at vi både når vores mål og resultater med høj kvalitet og samtidig tager hånd om trivsel, samarbejde, relationer, kollegiale fællesskab og udvikling? På hvilke måder kalder de dilemmaer, der opstår i det hybride arbejdsliv, på nye måder at bedrive ledelse?

På dette webinar vil erhvervspsykolog og chefkonsulent Katrine Bastian dele den viden hun får som underviser og konsulent på virksomheder, der arbejder med de dilemmaer, ledere oplever, når de skal lede ind i det hybride arbejdsliv, hvor de ind i mellem leder på distancen, ind i mellem i tæt kontakt og ind imellem i en skøn blanding.

Rikke Bille er leder for 18 medarbejdere i Astma-Allergi Danmarks Allergimærkning og møder hver dag de dilemmaer, det hybride arbejdsliv giver. Det er ofte de meget lavpraktiske problematikker, der fylder og tager tid. Men også temaer som kultur, samarbejde og onboarding er temaer, som Rikke skal finde nye måder at navigere i.

Vi ser på, hvad ledere kan arbejde med, de spørgsmål, tvivl og dilemmaer, der opstår. Samtidig deler vi også inspiration og konkrete værktøjer til at sætte skub i dialogerne og måske finde måder at være i dilemmaerne på.

Webinaret er arrangeret af Arbejdsmiljørådet og BFA’erne: BrancheFællesskaberne for Arbejdsmiljø. Det er det andet webinar i en række af webinarer, der sætter fokus på arbejdsmiljøet på den hybride arbejdsplads.