Webinar

Masterclass - Data management for den nye webshop

I den digitale verden vil vi gerne skabe en forlængelse af den kundeoplevelse, som sker i den fysiske verden. Derfor skal datafundamentet være forberedt på en sådan måde, at vi i e-commerce kan afspejle, hvad du i forvejen er bedst til. Vi ønsker ikke at skabe et afkoblet forretningsben eller en konkurrent til dine eksisterende processer men at skabe en platform, som giver større interaktion med dine kunder i både marketing, salg og aftersales.

Lidt mere konkret omkring output

Ved at deltage i denne e-commerce masterclass, får mulighed for at se fundamentet for e-commerce i din nuværende organisation ud fra et digitalt perspektiv. Via en afdækning af processer og analyse af værdikæden, ser vi på, hvordan vi kan definere transaktioner, dvs. hvor data udveksles mellem systemer eller mellem systemer og mennesker. I sidste ende kan du prioritere, hvor og hvordan du vil forberede data og infrastruktur til at understøtte din forretning, og du vil kunne kortlægge udgangspunktet for en fremtidig e-commerceløsning. Samtidig vil denne tilgang definere hvordan du kan forvente at skalere dit digitale engagement ved øget omsætning eller øge kompleksiteten i dine digitale salgsprocesser. 

Hvad kan du forvente at lære? 

  • Identificér dit e-commerce potentiale ud fra analyse af processer og værdikæde
  • Undersøg om data eksisterer og er tilgængeligt (forberedt) for e-commerce
  • Definér hvor dataudveksling sker og digitaliser dine transaktioner for at kunne understøtte dine salgsprocesser 
  • Prioritér din dataplatform for e-commerce og definér første fase samt potentialet for skalering

Denne Masterclass-session blev vist live d. 12. marts 2025 - se det on demand her.

Amalie Lykke Tranberg

Amalie Lykke Tranberg

Branchekoordinator

Praktisk ansvarlig

Büsra Kesenel

Büsra Kesenel

Konsulent

Fagligt ansvarlig