15.05.19 Nyheder

DI Horsens henter to nye bestyrelsesmedlemmer fra Schur Pack Denmark A/S og Simpson Strong-Tie A/S

Ved generalforsamlingen onsdag den 15. maj 2019 fik DI Horsens bestyrelse to nye bestyrelsesmedlemmer; nemlig Managing Director Kasper Bregendahl fra Simpson Strong-Tie A/S og CEO Hans Christian Schur fra Schur Pack Denmark A/S. De aflø-ser koncerndirektør Hans Schur fra Schur International A/S samt direktør Carsten Wengel, Danish Crown A/S, der var formand frem til marts 2019, hvor Johannes Aa. Saugbjerg, der er adm. direktør for Vola A/S, blev valgt som ny formand.

Adm. direktør Johannes Aa. Saugbjerg blev genvalgt som formand, og adm. direktør Lars Nonbye fra Ole Nonbye A/S fortsætter som næstformand. Derudover blev der valgt yderligere en næstformand, nemlig Group CEO Anders Brix fra Palsgaard A/S.

Johannes Aa. Saugbjerg ser frem til arbejdet i DI Horsens, hvor der bl.a. er fokus på at få udbygget infrastrukturen og uddannet fremtidens medarbejdere.

- En udbygning af E45 står øverst på vores ønskeseddel. Medarbejdere og varer spil-der alt for meget tid med at holde i kø. I DI Horsens arbejder vi for, at udbygningen af E45 kommer i gang så hurtigt som muligt. Det er afgørende, at der efter Folketings-valget bliver indgået en bred politisk aftale, hvor der afsættes midler til at få udbygget E45, siger Johannes Aa. Saugbjerg.

En anden vigtig opgave er at få uddannet flere faglærte. Det kræver, at virksomhe-derne tager endnu flere lærlinge og elever, og at flere vælger at tage en erhvervsuddannelse.

De senere år har en større andel af de unge i området søgt ind på en erhvervsuddan-nelse. I 2015 søgte 21 pct. af de unge i 9. og 10. klasse fra Hedensted, Horsens, Odder og Samsø ind på en erhvervsuddannelse, mens andelen var oppe på 26 pct. i 2019.

- Vi skal fortsætte det stærke samspil mellem virksomheder, kommuner, skoler og uddannelsesinstitutioner, så vi får fortalt de unge, at en erhvervsuddannelse åbner døren til mange spændende job- og uddannelsesmuligheder. Samtidig skal vi arbejde for, at flere studenter, ufaglærte medarbejdere og andre voksne også vælger at søge ind på erhvervsuddannelse. Og endelig skal vi selvfølgelig sikre, at det er let at få en god praktikplads, understreger Johannes Aa. Saugbjerg.

- Vi skal også udnytte de muligheder, det nye Campusbyggeri giver for at skabe et at-traktivt studiemiljø samt skabe synergier mellem erhvervsuddannelserne og eksem-pelvis ingeniøruddannelserne på VIA, fortsætter Johannes Saugbjerg.

I 2018 tog DI’s medlemsvirksomheder 10 pct. flere lærlinge og elever på landsplan, end de gjorde i 2016. I Hedensted, Horsens, Odder og på Samsø tog virksomhederne 18 pct. flere lærlinge og elever i 2018 sammenlignet med 2016.

DI’s mål er, at virksomhederne i 2019 skal indgå mindst 12 pct. flere praktikpladsafta-ler, end de gjorde i 2016.

Bestyrelsen for DI Horsens ser således ud:
1. Adm. direktør Johannes Aa. Saugbjerg, Vola A/S (formand)
2. Adm. direktør Lars Nonbye, Ole Nonbye A/S (næstformand)
3. Group CEO Anders Brix, Palsgaard A/S (næstformand)
4. Adm. direktør Mikkel Krogslund Andersen, Nissens A/S
5. Adm. direktør Thomas Iversen, Brimas A/S
6. Adm. direktør Jan J. Samuelsen, System TM A/S
7. Medindehaver Flemming Laursen, Ejvind Laursen A/S
8. Adm. direktør John Riis, LGT Logistics A/S
9. CEO Hans Christian Schur, Schur Pack Denmark A/S
10. Managing Director Kasper Bregendahl, Simpson Strong-Tie A/S
11. Adm. direktør Svend K. Andersen, HiFlux Filtration A/S
12. Adm. direktør Søren Munch, Hamlet Protein A/S.

For yderligere kommentarer:
Formand for DI Horsens, Johannes Aa. Saugbjerg, tlf. 3027 4929
Fagleder Annette Christensen fra DI tlf. 2829 8384.

Ditte Rieland

Presserådgiver