25.06.20 Regionalforeninger Nyheder

Ægte ”hesehusianer” vinder DI Fyns Lærlingepris 2020

DI Fyns lærlingepris går i år til en lærling, der er lige så beskeden, som han er dygtig. Frederik Tubæk Rasmussen er visionær og ekstrem kreativ. Han lytter og lærer på rekordtid, og hos e-handelshuset Hesehus A/S har mediegrafikereleven allerede opnået høj status som en ægte ”hesehusianer”.

- Frederik er meget kreativ i sin tilgang til opgaver. Han accepterer ikke bare den simple løsning, men formår altid at dreje tingene en ekstra gang og tilføje det skæve tvist, som gør, at man ikke er i tvivl om, at der står en fagperson bag. Med uddannelsen som mediegrafiker og hans åbne sind er der ikke nogen tvivl om, at Frederik vil komme til at udfordre rammerne for digitalt design på den internationale bane, siger Anja Saabye, Frederiks teamleder.

Lærlingeprisen bliver uddelt til Frederik Tubæk Rasmussen 25. juni kl. 14.00 på Hesehus A/S, Englandsgade 24, 5000 Odense C. Her vil Frederik blive overrasket af kollegerne og få overrakt prisen af Poul Strandmark, formand for DI Fyn. Og borgmester i Odense Peter Rahbæk Juel holder en tale for Frederik Tubæk Rasmussen.

Frederik måtte forlade sit oprindelige praktiksted, Glad Design & Strategi, fordi det lukkede. Hesehus havde lugtet, at her var et stort talent på markedet, de hyrede ham, og de blev ikke skuffet. Frederik har, siden sin første dag hos Hesehus 1. maj 2018, været primær udførende på alt markedsføringsmateriale til marketingsafdelingen. Han har været den primære designer til virksomhedens nye platformssite https://bizzkit.com og til merchandise og POS-materialer udarbejdet for at brande Hesehus. Han formår med sin iderigdom at skabe topresultater, der indfrier kundernes forventninger hver gang.

- Det går stærkt, og vi har brug for at kunne eksekvere hurtigt og i høj kvalitet. Frederik har fra dag et imponeret med sin ligefremme tilgang, sin evne til hurtigt at afkode og finde frem til essensen af den enkelte opgave og altid udføre den med vores visuelle tone og stil for øje, siger Ina Størner Rasmussen, marketingchef hos Hesehus.

Frederik er ikke en højtråbende designer. Til gengæld kan han allerede nu sætte sig i kundernes sted, og kreere det, som de efterspørger – altid med kundens visuelle identitet i fokus.

- Frederik vinder prisen som årets lærling, fordi han er helt i top med både de faglige og sociale kompetencer. Han er kreativ, kundeorienteret og en god kollega, og det er utrolig gode evner at have både som lærling og som ansat. Frederik er et godt eksempel for mange andre unge, og vi håber, at han kan inspirere andre til at gå den erhvervsfaglige vej, for han viser i den grad, at det er en uddannelsesretning med stort potentiale, siger formand for DI Fyn Poul Strandmark.

Frederik bliver af Anja Saabye betegnet som en ægte ”hesehusianer”. Frederik er en af de få, som man kan tillade sig at forlange meget af, han sætter sig ikke bare ned og afventer, men tager i stedet ansvar, også når det gælder egen læring og udvikling. Han er opmærksom og sørger for, at hans kolleger har det godt, han er fortaler for at løfte i flok, og han er super vellidt af alle i organisationen. Han er altid glad, proaktiv, løsningsorienteret og dygtig – intet mindre.

Frederik blev færdig som elev i december 2019, og Hesehus besluttede allerede inden at fastansætte Frederik i Hesehus efter hans uddannelse.

Fakta om lærlingeprisen

- DI Fyns Lærlingepris uddeles hvert år til en elev eller lærling, som i ekstraordinær grad har udmærket sig fagligt og kollegialt.

- Årets vinder bliver fundet blandt lærlinge på DI’s mere end 800 medlemsvirksomheder på Fyn.

- Frederik Tubæk Rasmussen er 21 år gammel, han bor i Odense og er uddannet fra Syddansk Erhvervsskole, Odense.

Yderligere oplysninger:

Ina Størner Rasmussen, Marketing Manager, Hesehus, 6314 5136