I behørig coronaafstand fejrer fra venstre formand for DI Sønderjylland, Hans Olling, borgmester i Haderslev, H.P. Gejl, og prismodtager, adm. direktør i Envotherm, Vibeke Svendsen, Initiativprisen 2020 til Vojens-virksomheden. Foto: DI.

10.03.21 Regionalforeninger Pressemeddelelser

DI-pris til virksomhed der er kommet styrket gennem krisen

Envotherm, som har udviklet en teknologi, der renser og genbruger processpildevand med lavt energiforbrug, fik fredag overrakt DI Sønderjyllands Initiativpris 2020. Vojens-virksomheden har fået succes med at sælge digitalt og har - på trods af corona - tidoblet omsætningen.

Envotherm er ledende inden for rensning og genanvendelse af industrielt spildevand. Adm. direktør Vibeke Svendsen fik overrakt prisen ved et lille corona-arrangement fredag formiddag. Hun var glad for at modtage prisen til arrangementet, hvor også Haderslevs borgmester H.P. Gejl deltog og talte.

- Vi er beærede over at modtage prisen – det er endnu en bekræftelse på, at udvikling af løsninger til cirkularitet og bæredygtighed er vejen frem. Vores lejeløsning, der ligger til grund for at vi vinder prisen, er videreudviklingen af den vision, som Envotherm er baseret på, at skabe et miljøvenligt og økonomisk rentabelt alternativ til behandling af industrielt spildevand, sagde Vibeke Svendsen.

Formand for DI Sønderjylland Hans Olling var tilfreds med at kunne overrække prisen til en sønderjysk virksomhed, der viser, at den grønne omstilling godt kan gå hånd i hånd med lave driftsomkostninger.

- Der skal noget særligt til for at vinde denne pris. Kriterierne for prisen i 2020 er, at den gives til en virksomhed, der er kommet styrket gennem krisen. Det handler om, at virksomhedens ledelse har udvist et særligt mod til at gribe nye muligheder på et tidligt tidspunkt. Muligheder som gør, at virksomheden i dag står bedre rustet til at gribe fremtidens ændrede vilkår, sagde Hans Olling.

På grund af corona har det ikke været muligt for Envotherm, i samme omfang som tidligere, at sende sælgere ud på salgsrejser. Men med nytænkning og innovation har virksomheden formået at vinde nye markeder. Specielt satsningen på at kunne yde service og support online til alle kunder har bidraget til stor fremgang i en svær tid.

Lars Bøgeskov

Presserådgiver