15.06.21 Regionalforeninger Pressemeddelelser

Ferm til at gøre skader gode igen

Egentlig ville han have været autolakerer, men hans lærested fik ham overbevist om, at han i stedet skulle være karrosseriopretter. Det er endt med at gå så godt, at Christian Bjerregaard Sambleben nu modtager Lærlingeprisen 2021 for DI Randers-Norddjurs.

Godt og vel 350.000 skader på biler sker hvert år i den stadig mere intense trafik ifølge tal fra Autotakstsystemet. Det fører til større og mindre skader, som der helst skal gøres noget ved. Og som karrosseriopretter gælder det om at få skader på køretøjet rettet ud, så det er så godt som nyt igen. Her gælder det om ekspertise og om at have hænderne og hovedet skruet godt på. Og det har Christian Bjerregaard Sambleben, der som nyudlært har vist sig på fuld højde i tempo og faglige snilde med de andre svende.

Han modtager derfor – som en ren overraskelse – Lærlingeprisen 2021 for DI Randers-Norddjurs på virksomheden tirsdag den 15. juni kl. 14.

Han skulle dog lige overbevises om nytteværdien i at rette mange af de skader, køretøjer kommer ind med, frem for at udskifte dele. Men da det først var på plads, så var der ingen hindringer for den unge lærling.

- Hvis man spørger ham om, hvorvidt noget kan lade sig gøre, er svaret altid: ”Jeg kan lave det, du ønsker, jeg skal.” Han ser med andre ord ingen begrænsninger i faget, siger servicechef Allan Stender fra Jydsk Automobil Centrum A/S.

Ifølge servicechefen er Christian Bjerregaard Sambleben også yderst vellidt blandt kollegerne, udover at han altså er faglig dygtig og har tempoet med sig.

Bestyrelsesmedlem i DI Randers-Norddjurs Søren Mark Andersen har udvalgt prismodtageren blandt en række andre gode indstillede kandidater. Og han glæder sig over at kunne være med til at overrække prisen.

- Unge talenter som Christian Bjerregaard Sambleben har vi stærkt brug for både nu og de kommende mange år. Hvis virksomhederne i Kronjylland skal skabe vækst og arbejdspladser, er det helt afgørende, at vi er med til at uddanne så mange dygtige mennesker som overhovedet muligt. Her er vores egen Christian Bjerregaard Sambleben her på Jydsk Automobil Centrum en solstrålehistorie, siger Søren Mark Andersen, der også er adm. direktør på C&L Turned Parts A/S.

Også borgmester Torben Hansen deltager i forbindelse med overrækkelsen af prisen. Han er ganske stolt over, at der ikke blot er dygtige virksomheder i kommunen, men at der også er dygtige lærlinge på nogle af virksomhederne, som udgør en stor inspiration for andre unge.

- Vi er nødt til at holde fokus på, at der er for få unge, der direkte efter grundskolen ser det som en mulighed at tage en erhvervsuddannelse. Så det gælder derfor om at åbne flere unges øjne for, at en erhvervsuddannelse er et godt karrierevalg, siger Randers Kommunes borgmester Torben Hansen.

Fakta:

Jydsk Automobil Centrum A/S – automobilforhandler og værksted, eller i daglig tale JAC, som har rundet de 70 år, med 3. generation bag rattet.

Pressen er velkommen til prisoverrækkelsen:
Tirsdag den 15. juni 2021 kl. 14

hos Jydsk Automobil Centrum A/S, Grenåvej 14, 8960 Randers SØ

Fakta om LærlingePrisen 2021

På tværs af hele landet findes lærlinge og elever, der har udmærket sig fagligt eller socialt hos den virksomhed, hvor de er i praktik. Det kan være lærlinge og elever, der tager et ekstra ansvar, når der er tryk på i dagligdagen, eller som bidrager til at skabe et godt socialt sammenhold på virksomheden. Med LærlingePrisen kan virksomheden give en god medarbejder et ekstra skulderklap.

Prisen uddeles årligt på enten regionalforeningens erhvervstræf eller på virksomheden. Alle DI-medlemsvirksomheder kan indstille en lærling eller elev fra deres virksomhed.

Kontaktpersoner
For yderligere information kontakt regionalforeningskonsulent i DI Randers-Norddjurs, Gordon Trier Holm, på tlf.: 2949 4606 og mail: gth@di.dk eller pressekoordinator i DI, Lars Bøgeskov, på tlf. 2236 3138 og mail: larb@di.dk

Servicechef Allan Stender, Jydsk Automobil Centrum A/S, på tlf: 8915 3020

Bestyrelsesmedlem Søren Mark Andersen, adm. direktør på C&L Turned Parts A/S på tlf: 5430 0505 og mail: sma@c-l.dk