Kleinsmed August Haaber Nielsen fra Waldemar Christensen Smedie A/S, blev kåret som Årets Lærling 2022 på Medaljefondens overrækkelsesdag.

Fotograf: Flemming Jeppesen
22.04.22 Regionalforeninger Pressemeddelelser

Medaljefonden kårer Årets Lærling 2022: Eftertragtet og videbegærlig kleinsmed

Blandt 21 dygtige lærlinge fra Østjylland var der alligevel en, som stak positivt ud. Og det var kleinsmed August Haaber Nielsen fra Waldemar Christensen Smedie A/S. Han blev derfor kåret som Årets Lærling 2022 på Medaljefondens overrækkelsesdag onsdag.

Kleinsmed August Haaber Nielsen er udlært hos Waldemar Christensen Smedie A/S i Aarhus, og han bliver beskrevet som der løser sine opgaver med stor interesse og flair med en videbegærlighed, der har sat ledelsen og svendene i værkstedet på prøve.

Årets Lærling er en eftertragtet medhjælp blandt svendene og lærlingekolleger, takket være sit lyse sind, lethed til smil og gode fysik. Og så er han en med et godt humør og en kvik bemærkning på læben. Det er en række af kvalifikationer, som fik Medaljefonden til at kåre netop ham som Årets Lærling 2022.

Det skete onsdag den 20. april på Aarhus Rådhus i forbindelse med Medaljefondens medaljeuddeling til Østjyllands 21 bedste lærlinge, som Aarhus Haandværkerforening, DI Østjylland, DI Silkeborg-Viborg og DI Randers-Norddjurs står for.

Medaljefonden:

Fonden arbejder for at tiltrække interesserede og kvalificerede unge til erhvervsfaglige, tekniske og håndværksmæssige uddannelser samt at højne det faglige uddannelsesniveau blandt lærlinge inden for industri og håndværk.

Til det formål belønner Medaljefonden hvert år særligt veludførte svendeprøver og afsluttede skoleopgaver med medaljer, og i helt særlige tilfælde legater. Mere på www.medaljefonden.dk

Gordon Trier Holm

Konsulent