Hvordan skabes de bedste kontraktuelle rammer for det gode samarbejde?
Et godt samarbejde blandt parterne i et bygge-/anlægsprojekt er essentielt for et godt resultat. Men hvordan skabes de bedste rammer for det gode samarbejde - og hvilken betydning har kontraktvilkår, der flytter risikoen fra den ene til den anden?
Disse spørgsmål vil være i fokus mandag den 18. september 2023, kl. 13.00-16.00.
På seminaret bliver vi klogere på samarbejdskulturen i branchen og åbner for en bredere dialog om, hvordan branchen opnår optimale samfundsøkonomiske løsninger. Vi tager afsæt i rapporten ”Om fravigelser fra og værdien af AB 18” udarbejdet af professor ved CBS, Henrik Lando.
Programmet veksler mellem oplæg fra universitetsverdenen, forskellige fag og den praktiske virkelighed. Der vil være plads til drøftelser ved bordene, afstemninger og selvfølgelig mulighed for dialog med oplægsholderne.
Det er muligt at deltage fysisk i Industriens hus eller se med online via streaming. Du vælger ved tilmelding.
Vær opmærksom på, at hvis man ikke dukker op, vil der blive opkrævet et no-show fee på 500 kr.
Program
-
-
Velkomst
Ved branchedirektør for DI Byggeri, Anders Stouge
-
Paneldebat: Sådan arbejder vi med risikohåndtering i kontrakter
Paneldebatten om praktiske erfaringer vil bestå af Peder Nedergaard Nielsen, Juridisk Direktør hos Sweco A/S, Jeppe Uldall Thomsen, Juridisk Chef hos Wicotec Kirkebjerg A/S, Gritt Bjørnshave, Director of Contracts, Risks & Project Commercials hos BIG, og Mette Nørgaard Larsen, Juridisk konsulent hos BL.
-
Pause
-
Paneldebat – den optimale risikodeling
Vi slutter af med en debat om den optimale risikodeling, hvor Nina Mathiesen, CEO hos COBE, Rasmus Ødum, Executive Vice President hos COWI A/S, Ole Kristian Bottheim, Vicedirektør for Center for Ejendomme, Region Hovedstaden og Frank Aarslew-Jensen, Adm. direktør hos LM-Byg, drøfter, hvordan de arbejder med at skabe rammerne for det gode samarbejde i deres aftaler.
-
Afrunding
Underdirektør og advokat hos DI Byggeri, Louise Dahl Krath Jensen
-