Reklamationshåndtering - online møde
Har I reklamationer? Så ved du, at de koster både tid og penge. Men ved du også, at mange reklamationer kan ende godt, give dig positiv omtale og betale din indsats tilbage mange gange?
Indhold
Reklamationer kan koste tid, penge og ærgrelser, og mange gange bliver kunderne alligevel ikke tilfredse, selv om man gør sit bedste. Problemet er,
at reklamationer ofte sætter gang i nogle psykologiske mekanismer hos kunden, som kan være svære at stoppe, og som kan virke helt ulogiske.
Men du kan sagtens vende reklamationerne til noget godt, hvis blot du tackler dem rigtigt, og så er belønningen mere loyale kunder, som skaffer dig flere kunder ved at give dig rosende omtale. Omvendt kan en reklamation udvikle sig til en ren katastrofe, hvis du træder forkert.
På dette online gå-hjem-møde får du indsigt i, hvad der foregår inde i hovedet på en klagende kunde, og hvad du skal gøre for at styre begivenhederne, så det hele lander godt. Samtidig får du fyldt ”værktøjskassen” med den rigtige metode til reklamationshåndtering og nogle helt konkrete teknikker, du kan tage i brug med det samme.
Men du kan sagtens vende reklamationerne til noget godt, hvis blot du tackler dem rigtigt, og så er belønningen mere loyale kunder, som skaffer dig flere kunder ved at give dig rosende omtale. Omvendt kan en reklamation udvikle sig til en ren katastrofe, hvis du træder forkert.
På dette online gå-hjem-møde får du indsigt i, hvad der foregår inde i hovedet på en klagende kunde, og hvad du skal gøre for at styre begivenhederne, så det hele lander godt. Samtidig får du fyldt ”værktøjskassen” med den rigtige metode til reklamationshåndtering og nogle helt konkrete teknikker, du kan tage i brug med det samme.
Vi gennemgår
- Hvad sker der inde i hovedet på en kunde, som klager?
- Hvad skal du gøre for at få en klage til at ende godt?
- Hvad kan du opnå ved at gøre det rigtigt?
- Hvor galt kan det gå, og hvorfor er reklamationer så farlige?
- Hvad skal du helt sikkert IKKE gøre?
- Hvordan kommer du videre – allerede i morgen?
Målgruppe
- Alle, som arbejder med kundeservice
- Beslutningstagere, som har indflydelse på kundehåndtering
- Direktører og ejere, som ønsker at få større succes hos deres kunder