20.12.19 DI Digital Nyheder

Gluu

Blandt DI Digitals mere end 500 medlemmer er der mange forskellige virksomheder. Hver og en virksomhed byder på noget unikt og interessant. Månedens medlem i januar 2020 er Gluu, som leverer online procesplatforme til virksomheder.

Vi har spurgt Søren Pommer, CEO hos Gluu, om hvad der optager dem, og hvilke udfordringer de står overfor.

Kort om Gluu

Gluu er udviklet over næsten syv år i dialog med over 800 medarbejdere, mellemledere, direktører og konsulenter, og i dag bliver softwaren benyttet i over 30 brancher overalt i verden - lige fra Grønland til New Zealand. 

Hvad optager jer netop nu?

Gluu leverer en online procesplatform, som skaber klarhed i virksomheder og organisationer, limer arbejdsgange og ansvarsområder sammen og sikrer klarhed over processer, og at vigtige arbejdsgange bliver udført som beskrevet. Modsat specialiserede systemer, som er bygget op omkring én enkelt proces, rummer Gluu alle de måder, vi arbejder og organiserer os på. Platformen passer til alt fra fabrikker til konsulentvirksomheder.

Lige nu arbejder vi på et nyt design, som skal lanceres i forsommeren 2020. Her er fokus at gøre platformen endnu lettere at tage i brug fra medarbejder til chef. Vi integrerer Gluu endnu tættere med Dynamics og Office 365, så man kan arbejde med at kortlægge og forbedre sine processer alle steder fra - f.eks. via Teams og Flow. På den måde tilpasser Gluu sig brugerens naturlige arbejdsmetode og ikke omvendt.

Samtidig oplever vi stor international interesse for vores værktøj. Kunder finder os via søgemaskiner, prøver vores platform, og tager så kontakt. Så også her har vi fuld fart på.

For bedre at kunne skalere og levere en mere helhedsorienteret løsning er vi ved at fokusere mere på salg via rådgivningsvirksomheder. Det betyder også en lang række møder og træninger med partnere og kommende partnere. Så der er nok at se til.

 

Her fortæller en af Gluus kunder - Verdo - hvorfor de benytter Gluu til at bevare al den vigtige viden og know-how i virksomheden, når erfarne medarbejdere stopper. Det er en af de store udfordringer, Gluu er med til at løse.

Hvad ser I som jeres største mulighed i de kommende år?

Vi ser en kæmpe mulighed i samarbejdet med dygtige rådgivere indenfor effektivisering, procesoptimering, risikostyring og compliance og at teame op med flere Microsoft-partnere. Her kan vi så at sige 'sætte strøm' til rådgiverens anbefalinger og bringe virksomheden langt i digitaliseringen, uden man skal udskifte systemer og lave større IT-investeringer.

Den store fordel for rådgiverne og deres kunder er, at de med Gluu kan gå langt lettere fra analyse til drift og afprøvning gennem tests af processer i praksis. Det gør samarbejdet med kunden mere praktisk og forretningsnært. På den måde kan kunden blive langt skarpere på den enkelte proces, før man står overfor et valg af f.eks. måde at automatisere på.

 

Søren Pommer, CEO hos Gluu

Hvad ser I som jeres største udfordring i de kommende år?

Det er en stor udfordring at skulle udfordre de store spillere på markedet. Det kræver, at vi hele tiden er foran, når det gælder brugervenlighed, og at vi har fokus på få, men kritiske funktioner. Samtidig tilbyder vi vores værktøj til en langt lavere pris, end hvad virksomhederne typisk betaler for software til styring af forretningsgange.

Alt dette kræver en skarp prioritering af vores indsats. Heldigvis er vores erfaring efter mere end syv år på markedet, at vi med klare rammer skaber enklere og mere kreative løsninger.

Hvordan kan DI Digital bidrage til jeres forretningsudvikling?

Vi synes, at I skaber rigtigt gode rammer for netværk og sparring med vores mulige samarbejdspartnere. Vi har skabt flere gode kontakter gennem DIs arrangementer. Vi får også gode faglige indspark til det at drive en moderne softwarevirksomhed.

Endelig er vi kommet i dialog med DI selv om hvordan, at vi kun bruge vores viden og teknologi til at understøtte DIs prioriteter for 2020. Én idé er, at vi sammen med andre medlemmer kan lave pakkeløsninger af platform, færdige processer og rådgiverhjælp, så mindre danske virksomheder kan komme hurtigere i gang med digitaliseringen. Så vi er meget glade for samarbejdet.

Månedens medlem

For at give et indblik i virksomhedernes verden udvælger vi hver måned en virksomhed, vi sætter fokus på. Medlemmet får fire skarpe spørgsmål og fortæller om, hvad der optager dem netop nu.

Få et overblik over, hvem der tidligere har været månedens medlem her.

Relateret