28.08.19 DI Digital Nyheder

Phiro

Blandt DI Digitals mere end 500 medlemmer er der mange forskellige virksomheder. Hver og en virksomhed byder på noget unikt og interessant. Månedens medlem i september 2019 er Phiro A/S, som er et 3D-bureau, der siden 2003 har leveret 3D-renderinger til små og store virksomheder i både ind- og udland.

Vi har spurgt Mogens Hansen, CEO hos Phiro A/S, om hvad der optager dem, og hvilke udfordringer de står overfor.

Hvad optager jer netop nu?

Vores største fokuspunkter for tiden er processtyringen og interne strukturer. Igennem de sidste par år er Phiro vækstet i høj grad. Derfor fokuserer vi på udviklingen der skal ske, når man går fra at være 4 medarbejdere til at være over 20 medarbejdere. Det betyder blandt andet, at vi arbejder med at optimere og styrke vores processer, samt styrke vores interne kompetencer.

Selvom vi vækster, er det vigtigt for os at oplevelsen og samarbejdet omkring opgaveløsningen forbliver den samme gode oplevelse. Dette gælder både i forhold til vores kunder, men også for vores medarbejdere.

Kort om Phiro

Phiro A/S er et 3D-bureau, der har kontor i Århus, som leverer 3D-visualiseringer, animationer, AR/VR- og konfiguratorløsninger til både store og små virksomheder i ind- og udland. Virksomhedens styrke er fotorealistiske 3D-billeder, som produceres i tæt samarbejde med kunderne, således projekter fra start til slut er tilfredsstillende for alle parter. Om behovet er ét eller en million billeder, så har Phiro et produktionssetup, der kan varetage opgaven. Udover at producere fungerer virksomheden også som konsulent for andre virksomheder, der gerne vil have udarbejdet en strategi for anvendelse og produktion af 3D-materiale. Siden Phiro slog dørene op i 2003, er mulighederne med teknologien gradvist blevet større, kvaliteten er blevet højere, og priserne er blevet lavere i takt med, at produktionsprocesserne er blevet effektiviseret. Phiro kan derfor udfordre traditionelle produktionsmetoder på fleksibilitet, hastighed og pris bedre end nogensinde. 

 

Se et eksempel på Phiros arbejde

Et andet vigtigt fokusområde er teknologien og softwaren inden for 3D branchen. Da teknologien er under konstant udvikling, er det vigtigt for os at være på forkant og følge med i udviklingen. Dette betyder, at vi kan informere vores kunder, om hvilke muligheder der passer bedst til deres behov, og hvordan de får den største værdi ud af den nyeste teknologi.

Da en stor del af vores omsætning kommer fra eksporten, er vi meget optaget af, hvad der sker rundt omkring i Europa. Vi arbejder konstant på at styrke nuværende og skabe nye europæiske relationer.

Hvad ser I som jeres største mulighed i de kommende år?

Mulighederne er mange, og det er begrænsningens kunst at holde fokusset. Vi har i de seneste år arbejdet med en ekspansion i Norden med et primært fokus på møbel- og køkkenbranchen. I de kommende år vil vi udvide dette fokus til også at omhandle Tyskland. Tyskland er et kæmpe marked, og Phiro ser store samarbejdsmuligheder med vores sydlige naboer.

Den øget nethandel er en stor mulighed for os, da den skaber et stort behov for billeder og animationer. Mogens Hansen, CEO Phiro A/S

Derudover er den øget nethandel en stor mulighed for os, da den skaber et stort behov for billeder og animationer. Når man som forbruger går på nettet, har man en forventning om at se en præcis gengivelse af det man søger - i den rigtige farve, udformning og kontekst. 3D teknologien er et godt værktøj til at efterkomme disse krav, samtidig med at man skaber mange billeder og animationer til en lav omkostning - i forhold til den traditionelle fotografering. Netop denne produktion af talrige kvalitetsbilleder har været en af vores primære fokuspunkter i de seneste år.

Hvad ser I som jeres største udfordring i de kommende år?

Den største udfordring vi ser i fremtiden, er den manglende arbejdskraft og de manglende specialister i vores felt. 3D branchen vokser hurtigt, og det kan blive en udfordring at finde de nødvendige kompetencer og profiler. Vi samarbejder med kompetente talenter, der stadigvæk er under uddannelsen, og vi håber på at kunne udvide og udvikle vores medarbejderstab på sigt.

Se et eksempel på Phiros arbejde

Den største udfordring vi ser i fremtiden, er den manglende arbejdskraft og de manglende specialister i vores felt. 3D branchen vokser hurtigt, og det kan blive en udfordring at finde de nødvendige kompetencer og profiler. Mogens Hansen, CEO Phiro A/S

Derudover ønsker vi at udvikle kendskabet til 3D produkter, og mulighederne der ligger i samarbejde med os, da kendskabet til de utallige muligheder, der ligger indenfor 3D verden ofte er begrænset.

Hvordan kan DI Digital bidrage til jeres forretningsudvikling?

Vi er glade for at være en del af DI Digital. DI Digital består af mange velfungerende netværk og kan være behjælpelig med at øge kendskabet til 3D branchen og vores arbejde. Derudover kunne DI Digital også sætte fokus på 3D-grafiker uddannelsen for at motivere unge talenter til at blive uddannet i et spændende og hurtigt voksende felt med massere af muligheder.

Månedens medlem

For at give et indblik i virksomhedernes verden udvælger vi hver måned en virksomhed, vi sætter fokus på. Medlemmet får fire skarpe spørgsmål og fortæller om, hvad der optager dem netop nu.

Få et overblik over, hvem der tidligere har været månedens medlem her.

Simon Klinzing Nielsen
Skrevet af:

Simon Klinzing Nielsen

Relateret