01.04.20 DI Digital Nyheder

Intellishore

Blandt DI Digitals mere end 500 medlemmer er der mange forskellige virksomheder. Hver og en virksomhed byder på noget unikt og interessant. Månedens medlem i  april 2020 er Intellishore, som hjælper virksomheder med at accelerere deres digitale transformation, forankre og implementere datadrevne løsninger samt prioritere deres data og analytics initiativer.

Vi har spurgt Amit Luthra og Sonu Banga, stiftende partnere hos Intellishore, om hvad der optager dem, og hvilke udfordringer de står overfor.

Kort om Intellishore

Hos Intellishore hjælper vi organisationer omsætte data til værdi.  

 

Vi bidrager til private og offentlige organisationers digitale transformation. Vi hjælper med at prioritere indsatser og sikre forankring. Vi opbygger systemer, kompetencer og kultur, samt sørger for et skræddersyet og skalerbart teknologiske fundament. Vores arbejde befinder sig i krydsfeltet mellem strategi, teknologi og analytics, hvor vi altid tager en agil og innovativ tilgang der sikrer at vores projekter leverer værdi.

 

I dag er vi mere end 25 dygtige iværksættere og passionerede individer med rødder indenfor både strategisk rådgivning, Business Intellligence, IT og data science.

Hvad optager jer netop nu?

Ligesom mange andre, er vi meget optaget af Corona-pandemien (COVID-19) og hvordan vi kan bringe vores kompetencer i spil for at hjælpe udsatte virksomheder og mennesker. Hele Intellishores eksistensgrundlag er bygget op omkring karma og relationer. Vi tror på at vores handlinger, i dag og altid, har en indflydelse på verden. Derfor er det vigtigt for os at handle og hjælpe, hvor vi kan, med de resourcer og evner vi har til rådighed. Her er tre eksempler på, hvordan vi arbejder med dette lige nu:

1) Vi arbejder sammen med Amgros for at hjælpe dem til at blive mere datadrevne. Amgros sikrer forsyningen af lægemidler til de offentlige sygehuse i Danmark. Projektet handler om at etablere en samlet vision og konkret handlingsplan med prioriterede data og analyseaktiviteter. Resultatet vil være et styrket digitalt fundament for at optimere og sikre distributionen af livsnødvendige lægemidler i Danmark. Læs mere om vores samarbejde med Amgros her.

2) Derudover hjælper vi, pro bono, en række danske detailvirksomheder, som i høj grad er påvirket af den nuværende situation. Projektet handler om at skabe overblik over deres økonomiske situation, og derved hjælpe dem til at kunne navigere sikkert igennem krisen.

3) Sidst, men ikke mindst, har vi set flere af vores kollegaer bruge deres fritid på frivillige initiativer for at hjælpe hvor de kan under coronakrisen. Eksempelvis har én af vores kollegaer sammen med et netværk af dygtige tech entreprenører udviklet platformen c19.dk, hvor almene danskere kan tilmelde sig, og hjælpe sundhedsmyndighederne med at kaste lys over Corona-mørketallet.   

 

 

Hvad ser I som jeres største mulighed i de kommende år?

De seneste år har vi set mængderne af data eksplodere og teknologierne med fokus på at bearbejde disse data udvikle sig markant. Flere virksomheder er begyndt at indse nødvendigheden af dybere og bedre indsigt i deres data, for at kunne træffe bedre beslutninger på et faktabaseret grundlag. Dette skaber en unik mulighed for, at vi kan gå forrest og sætte standarden for, hvordan danske virksomheder arbejder med data. Læs mere om hvordan vi hjælper virksomheder omsætte data til indsigter via tilgængelige rapporter og værktøjer der kan anvendes i den daglige arbejdsgang her.

 

Visualisering af data

Samtidig kan vi se, at tiden er løbet fra store og tunge konsulentprojekter, der trækker i langdrag. Vi udfordrer den traditionelle tilgang, ved at fokusere på værdiskabelse gennem en innovationstilgang, som sikrer fremgang, brugerinvolvering og værdirealisering. Det handler ikke blot om mindre ”dynamiske” virksomheder. Vi oplever i stigende grad et behov fra den offentlige sektor og større multinationale organisationer for en ny tilgang og en ny type konsulenter, som tør at lægge hovedet på blokken i forhold til værdirealisering gennem data og analytics projekter.

Derudover skal det siges, at vi arbejder på tværs af industrier. Vi har mange kunder, der arbejder i life science industrien, men vi er ikke udelukkende et life science konsulenthus. Vores kunder kommer fra det offentlige, retail, underholdning og mange flere industrier. Denne mangfoldighed gør vores arbejde endnu mere interessant og værdifuldt, da vi eksempelvis kan udnytte vores erfaringer fra mindre virksomheder som er dynamiske og handlingsorienterede i vores arbejde med store multinationale organisationer.

Iblandt vores kunder kan man finde Novo Nordisk, Joe & the Juice, Sikkerhedsstyrelsen, Tivoli, Nordisk Film og mange flere. Læs mere her.

Hvad ser I som jeres største udfordring i de kommende år?

Som tidligere nævnt, så befinder vi os i en dynamisk industri hvor øgede datamængder og nye teknologier er hverdag. Man kan godt kalde det for lidt af en ”data jungle” og i junglen opstår der både muligheder og udfordringer.

Vi oplever blandt andet konstant udvikling af nye teknologier til at håndtere data, som dermed stiller nye krav til medarbejderes kompetencer. Dette er naturligvis en udfordring, da nye kompetencer enten kræver nye medarbejdere eller træning af eksisterende medarbejdere. Derfor forsøger vi at være proaktive og kontinuerligt kigge på, hvor markedet bevæger sig hen de næste 5 år. På den måde kan vi planlægge, hvilke resourcer vi har behov for indenfor forskellige områder, og hjælpe de danske virksomheder med at løfte deres data og analytics agenda. Både på den korte og lange bane.

Derudover oplever vi også en generel udfordring i Danmark i forhold til investeringer i data og analytics. Mange virksomheder glemmer at ”tage de lange briller på”, når de eksempelvis skal planlægge integration af ny data platform (fx Microsoft Azure) eller udruling af nyt data visualiseringsværktøj (fx Qlik Sense). Faren ved at vælge en kortsigtet løsning, som ikke kan skaleres og understøtte virkomheders datakrav om 2-3 år, er at det kan blive en dyr affære samt obstruere mulighederne for at skabe den ønskede indsigt i data og dermed værdi for forretningen.

Derfor hjælper vi virksomheder med at forene deres forretnings- og IT-strategi samt blive klogere på, hvad de bør fokusere på i morgen, for bedre at kunne navigere denne ”data jungle”. Læs mere om hvordan vi hjælper virksomheder navigere i ”data junglen” her.

 

Hvordan kan DI Digital bidrage til jeres forretningsudvikling?

Vi er på en mission for at styrke digitalisering og brugen af data i Danmark og resten af verden. Dette gør vi blandt andet ved at udbrede viden, skabe transparens, samt udfordre processer, der ikke har været gearet til at understøtte den udvikling, som vi ser i dag. For at vi kan lykkedes med denne mission kræver det et stærkt samarbejde med andre ambitiøse organisationer, politikere og virksomheder. Det samarbejde og netværk håber vi på kan understøttes af DI Digital, som I vores øjne er et fællesskab af ambitiøse danske virksomheder, der ikke blot vil være med på de nye trends, men være med til at sætte de nye trends. Læs mere om Intellishores DNA her.

 

Månedens medlem

For at give et indblik i virksomhedernes verden udvælger vi hver måned en virksomhed, vi sætter fokus på. Medlemmet får fire skarpe spørgsmål og fortæller om, hvad der optager dem netop nu.

Få et overblik over, hvem der tidligere har været månedens medlem her.

Mads Anker Rasmussen
Skrevet af:

Mads Anker Rasmussen

Relateret