Camilla Simonsen, Chief of Staff & Managing Director, hos Siteimprove

24.08.21 DI Digital Nyheder

Siteimprove

Blandt DI Digitals mere end 600 medlemmer er der mange forskellige virksomheder. Hver og en virksomhed byder på noget unikt og interessant. Månedens medlem i september 2021 er Siteimprove, som leverer en alt-i-en platform, der hjælper digitale teams med at skabe indhold af højere kvalitet, øge trafik, forbedre performance og overholde lovgivning.

Vi har spurgt Camilla Simonsen, Chief of Staff & Managing Director, hos Siteimprove, om, hvad der optager dem, og hvilke udfordringer de står overfor.

Om Site-improve

Siteimprove er klar til at hjælpe med næste skridt på den digitale rejse, uanset om du vil skabe digital vækst eller blot ønsker få kontrol med dit website, og uanset om du har en digitalt avanceret virksomhed, eller I blot forsøger at få et overblik over jeres onlinetilstedeværelse.

Du kan læse mere om Siteimprove her.

Hvad optager jer netop nu?
I juli måned gennemgik vi et CEO-skifte, da vores grundlægger, Morten Ebbesen, trådte tilbage som CEO, så vi er selvfølgelig meget optagede af at køre vores nye CEO, Shane Paladin, i stilling og sikre en succesfuld overgang. Shane er kommet ind med en masse idéer og planer, der skal gøre os klar til videre vækst, hvilket har sat gang i spændende projekter på tværs af vores afdelinger og lokationer.

Som følge af alle de ting, vi lærte i løbet af COVID-19-pandemien, besluttede vi tidligere i år at gøre Siteimprove til en hybrid-arbejdsplads, så det har vi også stor fokus på for tiden. De mange måneder med hjemmearbejde har tvunget os til at opfinde nye arbejdsgange, hvilket har været godt for os. Det har bevist, at vi sagtens kan være produktive og innovative, uden at alle er samlet på kontoret. Ved at arbejde mere ”remote” end tidligere, kan vi være tættere på vores kunder og ansætte talenter dér, hvor talenterne befinder sig. Det kommer til at betyde, at vi kommer til at have flere ”hubs” med medarbejdere rundt omkring i verden, og især i USA, hvor vi kommer til at være til stede på begge kyster, hvor vi i dag kun har vores store kontor i Midtvesten i Minneapolis.

Hvad ser I som jeres største mulighed i de kommende år?
De næste par år kommer vi til at have et stort fokus på partnerskaber, da der ligger et kæmpe potentiale i at samarbejde endnu tættere med andre content og marketing platforme og blive en del af deres økosystemer gennem vores internationale netværk af partnere. Det er vores mål, at Siteimprove bliver en naturlig del af arbejdsprocessen, når marketing og web teams skal skabe og opdatere indhold til deres digitale kanaler, så de ved hjælp af Siteimprove kan simplificere deres MarTech stack og øge deres vækst.

En anden ting, som vi ser som en stor mulighed, er, at vi skal blive bedre til at fortælle vores historie. Det er ikke kun en mulighed men også en nødvendighed for, at vi når vores ambitiøse mål. I dag er vi markedsledende, men den fortælling skal styrkes, så nuværende og nye kunder ved, at de får den bedste løsning hos Siteimprove. Udbredning af kendskabet til vigtigheden af flere af vores ekspertområder som f.eks. digital tilgængelighed skaber også muligheder for os. Det er da også noget vi lægger meget vægt på, bl.a. gennem vores bæredygtighedsindsats, hvor vi har stor fokus på at skabe opmærksomhed omkring digital inklusion og de problemer, som utilgængelige hjemmesider er skyld i.

Hvad ser I som jeres største udfordring i de kommende år?
Med vores CEO-skifte har vi skudt en større transition i gang i organisationen, og den ser vi som værende en af vores udfordringer over det næste stykke tid. Vores succes kommer til at afhænge af, at vi lykkes med transitionen og lykkes med at skalere vores organisation og processer, så de er klar til næste etape af vores vækstrejse. Indtil nu har en stor del af vores kunder været det offentlige og mellemstore virksomheder, og vi har en ambition om, at vi skal bevæge os op i markedet og arbejde mere med enterprise-virksomheder. For at det kan lade sig gøre, skal vores organisation, talent og processer matche vores ambitioner, og det kommer vi til at arbejde hårdt på at lykkes med over de kommende år.

Hvordan kan DI Digital bidrage til jeres forretningsudvikling?
DI Digital spiller en stor rolle i dialogen mellem politikere, relevante myndigheder og det digitale Danmark. Det er afgørende, at DI Digital hjælper med at holde politikerne ansvarlige for at skabe de rette vilkår for vækst også i den globale digitale sammenhæng. Der er trængende behov for at fremme en mere international politisk agenda på en række områder, heriblandt reglerne for internationale dataoverførsler og digital tilgængelighed.

Samtidig er der stadig behov for at forbedre kendskabet til og håndhævelsen af national og international lovgivning omkring webtilgængelighed, da der stadig ikke bliver gjort nok på området.

Sammen med resten af branchen har vi også et ønske om, at det skal være nemmere at tiltrække udenlandsk talent til Danmark. IT-branchen i Danmark har, heldigvis, fuld fart på, men vi står over for en stor udfordring i forhold til at tiltrække nok kvalificeret arbejdskraft til landet, og det er selvfølgelig noget, vi står sammen om med DI Digital.

Derudover har vi stor gavn af at bruge DI Digital som sparringspartner og rådgiver på en lang række områder, og vi ser også DI som en stærk samarbejdspartner, der kan hjælpe med at fremme eksporten til f.eks. emerging markets.

Stefan Roy Friis Frederiksen
Skrevet af:

Stefan Roy Friis Frederiksen

Joachim Nørgaard Strikert

Joachim Nørgaard Strikert

Chefkonsulent

  • Direkte +45 3377 4844
  • Mobil +45 2337 9259
  • E-mail jons@di.dk

Relateret indhold