01.12.22 DI Digital Nyheder

AeroGuest

Månedens medlem i december er AeroGuest!

Hotelbranchen står overfor en dramatisk forandring.

Ved at digitalisere gæsterejsen kan hoteldrift blive automatiseret, og dermed kan hotellet bruge de ressourcer, der så bliver frigivet, til at løfte serviceniveauet til nye højder.

Ved at automatisere og digitalisere gæsterejsen, skabes der mere tid til den personlige relation mellem hotelpersonalet og gæsterne, frem for ved en klassisk check-in, hvor det at udfylde papirarbejde og ordne betaling, fylder det meste.

Det er ved at gå op for hotellerne, at gæsterne har et krav om, at hotellet skal kunne tilbyde en digital gæsterejse. Lige som stort set alle andre aspekter af vores liv, som foregår digitalt, så stiller gæsterne store krav til hotelbranchen, som på mange måder er bagud med digitaliseringen. Gæsten ønsker at være i kontrol før, under og efter hotelopholdet.

Og der er mange gode grunde til at fokusere på dette for hotellet, idet bedre gæsteoplevelser fører til højere værelsespriser, stærkere loyalitet og bedre anmeldelser.

Ved at bruge teknologi der sætter den rejsendes oplevelse i centrum, kan hoteller skabe bedre oplevelser og bedre resultater for alle. Vi har virkelig mulighed for at hjælpe hoteller med at få en bedre forretning.

Fakta

AeroGuest arbejder med hoteller i 14 forskellige lande og bruger den store mængde data til at foredre hotel- og gæsteoplevelsen ved brug af AeroGuest

DI Digital har spurgt Global Director of Sales, Frederik Meinhardt Møller, om hvad der rører sig hos AeroGuest for tiden, samt hvilke muligheder og udfordringer de synes at stå overfor i den kommende tid.

Frederik Meinhardt Møller, Global Director of Sales, AeroGuest

Hvad optager jer netop nu?

Helt klart product excellence. Det er komplekst, når man arbejder med mange integrationer, som skal sikre god user experince, hvorfor et fokus på løbende forbedringer er vigtigt. Check-ind/ud, digitale nøgler og betalinger, er alle punkter der optager os.

Figuren nedenfor viser, hvordan hoteldrift foregår med og uden AeroGuest. 

Hvad ser I som jeres største mulighed i de kommende år?

Vi går benhårdt efter at blive den foretrukne løsning for hoteller til at kunne tilbyde en fuld digital kundeoplevelse.

Ligeledes ved vi, at mobilbetaling er vigtigt. Håndtering af betalinger skaber nye revenue streams til hotellerne.

Figuren nedenfor viser, at den eneste måde at kunne tilbyde en end-to-end oplevelse, er ved at have 2-vejs integration til hotellernes Property Management System (PMS) kombineret med håndtering af betalinger.

Dermed klares hele kunderejsen fra start til slut digitalt, og hvad der er vigtigt er, at det foregår helt gnidningsfrit!

Hvad ser I som jeres største udfordring i de kommende år?

Hotelbranchen har haft (og mange har stadig) en oldnordisk tilgang, når det kommer til teknologi. Tænk engang, at man stadig stiller sig i kø i en reception og bliver bedt om at udfylde adresse m.m. på et papir - information som du allerede havde udfyldt, da du bookede dit ophold.

Vores udfordring er, at nogle hoteller har svært ved at tage skridtet mod forandringen, da der ofte er fokus på dagligdagen lige nu og her. Branchen er nemlig kendt for daglig brandslukning og driftsarbejde, og så bliver det nemt at udskyde projekter om digital omstilling.

Aeroguest fremhæver

Vores vigtigste tjenester er muligheden for at håndtere betalinger samt 2-vejs integrationer til hotellernes PMS.

Nikolai Kronborg, Partner & CEO

Relateret indhold