21.12.22 DI Digital Nyheder

TRIMIT

Månedens medlem i januar er TRIMIT!

DI Digital har spurgt Head of Commercials hos TRIMIT, Troels Rasmussen, om hvad der rører sig hos dem netop nu. Dertil har Troels blandt andet gjort os klogere på, hvad de ser som deres største udfordring i de kommende år.

Head of Commercials, TRIMIT, Troels Rasmussen

Hvad optager jer netop nu?

Vi er enormt optagede af at hjælpe vores kunder med at forbedre deres forretning. Det lyder måske banalt, men vi er overbeviste om, at det kræver hjælp fra ikke bare en robust ERP løsning, men fra en standardløsning som er udviklet til vores kunders branche.
Vores kunder befinder sig enten i mode- eller møbelbranchen eller i industrien, og de lever i en kompleks verden, hvor selv en tilsyneladende simpel t-shirt eller stol har en kompliceret og udfordret supply chain. Vores kunder har typisk et kæmpestort produktkatalog, og vi er i al beskedenhed mega dygtige til at hjælpe vores kunder med at håndtere de mange, mange varer de har i deres sortimenter, både procesmæssigt og systemmæssigt. Det er vigtigt for vores kunder, at de ikke bare får håndteret en masse data, men at de hurtigt kan forvandle deres data til brugbar information som giver det rette overblik, så de kan agere og træffe de rigtige beslutninger. Den platform stiller vi til rådighed, og den er vi meget optagede af hele tiden at forfine.
Vi er også hele tiden optagede af hvad der sker i de brancher vores kunder er i, så vi hele vejen fra første demonstration af TRIMIT-løsningen, over implementering og til den daglige drift kan byde ind med best practices og udfordre vores kunders arbejdsgange hvis de kan arbejde smartere. God rådgivning og en professionel konsulentforretning er alfa og omega for et produkt som vores, som er så specifikt rettet mod nogle særlige typer af virksomheder.
Sidst, men absolut ikke mindst, optager det os en hel del at vores forretning findes i 5 lande med vores egne selskaber og i yderligere 10 lande gennem partnere. Den internationalisering vil vi gerne gøre meget mere ved, så mange flere virksomheder kan få gavn af det vi har at tilbyde. Vi tror i faktisk, at vi har et kæmpe vækstpotentiale både egne selskaber og meningsfulde partnerskaber.

Hvad ser I som jeres største mulighed i de kommende år?

Vi ser en bevægelse, hvor rigtig mange virksomheder vil væk fra specialtilpassede systemer, som kører på deres egne servere, og over på branchetilpassede standardløsninger som er tilgængelige i skyen. Den trend har taget mere og mere fart, også igennem pandemien. Det forventer vi helt klart fortsætter, også i de brancher vi henvender os til. Vores kunder vil rigtig gerne kunne reagere hurtigt på op- og nedgange, og her er cloud bare rigtig svært at komme udenom, fordi det giver nogle helt andre muligheder for at være fleksibel og skrue op og ned for kapacitet og omkostninger efter behov. Kunderne vil også gerne hurtigt i gang og have hurtig værdi for deres penge, og her er en brancheløsning svaret. Vores største mulighed er egentlig helt grundlæggende at hjælpe vores kunder med den rejse. TRIMIT produktet er udviklet til Microsoft Dynamics 365 Business Central, og den nye app-tilgang til ERP som Microsoft arbejder med gør mange ting meget lettere, både for vores kunder og for os.
Vi har den filosofi, at hvis vi passer godt på vores medarbejdere og sætter deres trivsel over deres budget, så passer de godt på vores kunder. Det er der heldigvis mange dygtige mennesker, som kan se fidusen i, så vi ser også en god mulighed for at kunne tiltrække mange nye, kompetente kollegaer. Vi er begunstiget af en anciennitet blandt vores medarbejdere som er langt udover det normale i IT-branchen. Det er vi stolte af, fordi det fortæller en hel masse om, hvordan vi adskiller os som arbejdsplads på grund af vores særlige kultur og DNA, og som vi bruger rigtig meget energi på at værne om.
Vi har som sagt selskaber i 5 lande, og det vil vi gerne have noget synergi ud af. Vi tror, at vores kunder kan få stor værdi ud af, at vi sørger for hele tiden at bruge de rigtige folk de rigtige steder, og så betyder det nok mindre hvor de fysisk er placeret. Vi er godt på vej med at få den del implementeret i vores mindset, og det er der helt klart også en masse potentiale i.

Hvad ser I som jeres største udfordring i de kommende år?

Ligesom alle andre holder vi naturligvis også skarpt øje med situationen omkring os vel vidende, at når vi snakker inflation, energikrise og krig i Ukraine er det noget som er helt ude af vores hænder. Men vi mærker også skyggesiderne af den usikkerhed, som præger mange ting for tiden. Nogle af vores kundesegmenter mærker hurtigt når forbruget falder, og det kan være med til at forsinke investeringer i ERP-løsninger som TRIMIT. Omvendt er det så også nogle gange netop usikkerheden, som motiverer virksomheder til at optimere deres processer med hjælp fra produkter som vores, så på en eller anden måde bliver det både en udfordring og en mulighed for os.
Vi har et mål om at fordoble vores forretning indenfor de kommende få år, så det er i sagens natur også en udfordring – men dog én vi selv har valgt at tage op. Det kræver en hel del mennesker med de rigtige kompetencer at følge med efterspørgslen, og det kræver stadig en stor indsats at finde de rigtige. Et af de initiativer vi har arbejdet meget med er vores trainee-program, hvor vi selv er med til at uddanne næste generation af specialister. Det er nogle dygtige mennesker, som kommer hurtigt ud over stepperne og bliver meget kompetente til at hjælpe vores kunder. Det har været en kæmpe succes, og virkelig noget som alle får noget rigtig godt ud af.

Fakta

TRIMIT udvikler og leverer branchespecifikke ERP-løsninger til mode- og møbelbranchen samt til industrien. Løsningerne er baseret på Microsoft Dynamics-platformen. TRIMIT beskæftiger ca. 130 specialister som betjener over 500 kunder i 15 lande.

Læs mere om TRIMIT her!

Relateret indhold