Kunstig intelligens og smart brug af data innoverer leadgenerering
Månedens medlem i DI Digital er Lasso X!
Månedens medlem i juni måned er Lasso X. Lasso X er en virksomhed, der anvender markedsdata til at skabe værktøjer, der hjælper virksomheder med at vækste. De er drevet af menneskelig kreativitet og praktisk sans i jagten på innovative digitale løsninger for det danske erhvervsliv.
Vi har været i kontakt med CEO, Jakob Bech Benediktson, om, hvad der optager dem netop nu. Derudover har han givet os et indblik i hvilke muligheder og udfordringer, de ser ind i.

Jakob Bech Benediktson & Jeppe Bech Madsen, Founders af Lasso X
Hvad optager jer netop nu?
Det, der optager os mest lige nu, er lanceringen af vores nye produkt Lasso Live – et værktøj til leadgenerering. Det markerer kulminationen af en længere udviklingsproces, hvor vi har forsøgt at knække koden til, hvordan virksomheder kan arbejde med leads i en teknologisk virkelighed, hvor både data og kunstig intelligens spiller en stadig større rolle og åbner op for en ny verden af muligheder - og hvor klassisk markedsdata i stigende grad er blevet en commodity.
Hvad ser I som jeres største mulighed i de kommende år?
Vi har i mange år arbejdet med at strukturere og kvalitetssikre virksomhedsdata og kontaktinformationer. Vores største mulighed nu ligger i at kombinere vores stærke dataplatform med de nye muligheder, som kunstig intelligens giver – og dermed skabe endnu større værdi for vores kunder. Kunstig intelligens gør ikke blot data mere tilgængelig – det gør det også muligt at arbejde mere handlingsorienteret.
Vi tror på, at vi med de rette teknologiske greb kan gøre det markant nemmere for B2B-virksomheder at finde og konvertere de rigtige leads på de rigtige tidspunkter. Her spiller vores nyeste løsning, Lasso Live, en central rolle og åbner op for en ny og meget mere intelligent måde at arbejde med salg og data på.
Hvad ser I som jeres største udfordring i de kommende år?
Vi har et klart fokus på at drive en ansvarlig forretning, der overholder både GDPR og markedsføringslovgivningen. Det er en bevidst strategi, som gennemsyrer alt, hvad vi udvikler og tilbyder.
Men i en branche, hvor teknologien bevæger sig med stor hast, oplever vi desværre, at ikke alle aktører følger samme principper. Nogle opererer i gråzoner, og markedet kan til tider føles som det vilde vesten. Derfor ser vi det som en af de største udfordringer i de kommende år at navigere i et marked, hvor der ikke altid bliver taget hensyn til datasikkerhed og lovgivning. Det forpligter os til konstant at være et skridt foran – både teknologisk og etisk.
DI Digital har bedt Lasso fremhæve et særligt produkt
Vi er særligt begejstrede for vores nye platform, Lasso Live. Dette værktøj kombinerer kunstig intelligens, live-data og salgstriggers, så sælgerne rammer præcis, når behovet opstår. Man har mulighed for at definere målgrupper, aktivere salgstriggers og få adgang til direkte kontaktoplysninger på beslutningstagere - altid opdateret i realtid. Det er en vigtig del af vores vision om at skabe fremtidens leadgenerering, hvor timing, relevans og resultater går hånd i hånd.