09.10.19 DI Digital Nyheder

DI: Mere end halvdelen af virksomhederne rekrutterer på SoMe

Når virksomhederne skal på jagt efter dygtige folk, sker det ikke bare på tryk og i jobcenteret. Mere end hver anden virksomhed går nemlig på de sociale medier, når de skal hyre nye medarbejdere.

Danske virksomheder er flittige brugere af sociale medier. Især er det blevet stadig mere populært at de bruge sociale medier til at finde nye medarbejdere. Hele 54 pct. af virksomhederne bruger sociale medier til at rekruttere, viser nye tal fra Danmarks Statistik.

- Konkurrencen om de dygtige medarbejdere er benhård for tiden. Derfor er det klart, at virksomhederne bruger alle de værktøjer, de kan få fingrene i – herunder også de sociale medier. På den måde når de så bredt ud som muligt, når de rekruttere – og de møder særligt de unge, der hvor de er, siger Christian Hannibal, digitaliseringspolitisk chef i DI.

Samtidig viser tallene, at tre ud af fire af virksomhederne anvender sociale medier – bl.a. til markedsføring, behandling af kundereaktioner m.m. For fem år siden var det kun hver anden virksomhed.

- Især de små og mellemstore virksomheder har fået øjnene op for, at sociale medier ikke bare er noget for de få. Det er noget for de mange. Det er godt at se, at de også her tager de digitale muligheder til sig, siger Christian Hannibal.

Læs mere om rapporten hos Danmarks Statistik.

Relateret