14.11.19 DI Fødevarer Nyheder

Danmarks internationale image som fødevarenation

Vidste du, at danske fødevarer er kendt for at understøtte en sund, økologisk og naturlig diæt i internationalt øjemed? I går offentliggjorde Food Nation deres nye imageanalyse ”Made in Denmark” - dyk ned i rapporten og få interessante indsigter i Danmarks internationale image som fødevarenation.

Food Nations nye imageanalyse “Made in Denmark: Annual insight report on Denmark as a Food Nation 2019” er baseret på en kvantitativ undersøgelse gennemført af Epinion for Food Nation i efteråret 2018. Epinion har undersøgt Danmarks image som fødevarenation blandt beslutningstagere i internationale virksomheder, som enten producerer eller håndterer landbrugs- og/eller fødevareprodukter. Totalt er 802 respondenter fra Danmarks fire store eksportmarkeder Kina, Tyskland, Storbritannien og USA blevet adspurgt om deres syn på danske fødevarer og løsninger. På hvert marked har Epinion interviewet en bred vifte af små, mellemstore og store virksomheder.

Ifølge undersøgelsen er internationale beslutningstagere i fødevare- og landbrugssektoren på de fire udvalgte markeder generelt mere tilbøjelige til at forbinde "sunde", "naturlige" og "økologiske" med danske fødevarer og løsninger end med produkterne fra deres eget land. Danmark producerer bedre mad og løsninger til verdens voksende befolkning, men fortæller vi denne historie nok? Resultaterne viser et stort potentiale for, at Danmark kan manifestere sig som en øverste fødevareland på tværs af internationale markeder - hvis vi forenes i vores fortsatte bestræbelser på at få dette image frem.

Læs hele rapporten her.

Relateret