20.05.21 DI Fødevarer Nyheder

Ny partner i kodeks om fødevarereklamer til børn

Forbrugerrådet Tænk er blevet en del af partnerkredsen bag det frivillige branchekodeks om fødevarereklamer, der arbejder for at undgå reklamer for fødevarer med højt indhold af fedt, sukker og salt i medier målrettet børn.

Det frivillige kodeks trådte i kraft 1. januar 2008 og er et tværgående initiativ, der skal imødegå den stigende overvægt blandt børn.

Forbrugerrådet tilslutter sig en allerede bred kreds af fødevareproducenter, dagligvarehandlen, elektroniske og trykte medier, reklamebranchen og annoncører samt en række myndighedsobservatører (senest Forbrugerombudsmanden), der alle bakker op om kodekset og arbejder for at udbrede kendskabet til det.

I år er der et særligt fokus på annoncer rettet mod sociale medier og influenceres brug af samme medier. Læs mere om kodekset og kredsen bag her.

Relateret indhold