DI Handel Event

Værdiskabelse i B2B salgsprocessen gennem øget kundeorientering - Aarhus

Flere og flere business to business virksomheder melder om intensiveret konkurrence og et øget pres på marginerne.

En tendens, der kalder på nye tilgange til at skabe værdi for kunderne og arbejde med differentiering. Erfaring har vist at virksomheder, der arbejder systematisk med værdiskabelse for kunderne gennem kundeorientering formår at øge hitraten på tilbud med 20-40% og samtidig reducere kundefrafaldet med 10-15%. Effekter, der i forskellige industrier har vist sig at bidrage med op til 10% vækst på eksisterende kunderne.

Derfor stiller vi nu sammen med Customer Agency og CBS skarpt på, hvordan B2B virksomheder kan arbejde med kundeorientering af salgsprocessen som kunderne virkelig mærker.

På seminaret om værdiskabelse i B2B salgsprocessen stiller vi skarpt på hvordan man kan styrke salgsprocessen gennem systematisk arbejde med kunderejser, kundeindsigt og eksekvering der skaber kundeoplevelser, der præcist og konsekvent skaber værdi for kunderne i vigtige kontaktpunkter.

Hør på seminaret:

  • Trends om kundeorientering i business to business virksomheder
  • Hvad betyder kundeorientering i et strategisk perspektiv
  • Hvad er den forretningsmæssige værdi af at arbejde med kundeorientering i salget
  • Hvordan man kan arbejde systematisk med at måle kundeoplevelserne på tværs af kundernes rejse
  • Hvordan man kontinuerligt kan arbejde med kundeindsigt der gør business to business virksomheder i stand til at arbejde med løbende forbedringer af kundeoplevelsen som bidrager til at styrke salgsprocessen

Seminaret vil bygge på eksempler fra konkrete cases samt dialog med deltagerne om de udfordringer de oplever med salg og kundeorientering.

Seminaret gennemføres af:

  • Peter Aakjær Jensen, Market Director, Customer Agency
  • Mogens Bjerre, lektor, CBS, Handelshøjskolen i København
  • Jørn Fogh, Sales Excellence Direktør, Stark Danmark

Arrangementet holdes både i København og i Århus

Arrangementet med samme program bliver afholdt i København den 8. oktober og i Viby J. (Aarhus) den 11. oktober 2018.

- Tilmeld dig arrangementet i København

Program

12.20– 13.00 Registrering og kaffe

 

13.00 –  13.10 Velkommen ved DI Handel

 

13.10 –  13.50 Mogens Bjerre, Kundeorientering - et afgørende strategisk perspektiv
- Kundeorientering i et strategisk perspektiv
- Implikationer af kundeorientering i et strategisk perspektiv
- Hvad er den forretningsmæssige værdi af at arbejde med kundeorientering i salget

 

13.50 – 14.30 Peter Aakjær Jensen, Eksekvering af kundeoplevelser der gør en forskel for kunderne
- Hvordan kan man arbejde med kundeoplevelser så det bidrager til differentieringen
- Hvordan man kan kortlægge kunderejser der bidrager til at styrke salget
- Hvordan man kan arbejde systematisk med kundeindsigt der gør B2B virksomheder i stand til kontunuerligt at forbedre kundeoplevelsen


14.30 – 14.50 Pause

15.00 – 15.45 Jørn Fogh, Systematisk arbejde med kundenoplevelsen som drivkraft for vækst i Stark

 

 

Praktisk info

TID & STED (VIBY J.)

Torsdag den 11. oktober 2018
Kl. 13.00 - 17.00

Aktieselskabet BG Service Center
Jens Juuls Vej 28
8260 Viby J

PRIS

- Gratis for medlemmer af DI Handel*
*Der opkræves et no-show gebyr på 400 kr., hvis du ikke har meldt afbud 48 timer før arrangementet og ikke dukker op på dagen.

Relateret