DI Handel Event

Digital Marketing Academy

DI Handel går nu spadestikket dybere for at give dig nem adgang til dybdegående viden om implementering af digitale marketing strategier og værktøjer.

 
 
Bring din virksomhed på forkant ved at deltage i DI’s nye uddannelse i online markedsføring, digital strategi og analytics. Uddannelsen er skræddersyet til DI´s medlemmer og tager udgangspunkt i din egen virksomhed. Du kan forvente et forløb, hvor du bliver klædt på til at lave en digital strategi, øge din online synlighed og får lagt kimen til en lead-genererende digital strategi, der kan ses på bundlinjen.
 
Under hele uddannelsen udnytter du tiden optimalt, da de timer, du bruger på uddannelsen, geninvesteres i dit website og marketing kampagner under uddannelsesforløbet. Du arbejder på dit eget site med dine egne projekter under uddannelsen og sikrer på den måde, at den nye viden forankres. Uddannelsesforløbet afsluttes med et kursusbevis.
 

MÅLGRUPPE

Digital Marketing Academy henvender sig til alle der arbejder med digital strategi, marketing og online salg. 

Kurset er også relevant for dig, der bruger eksterne leverandører til at varetage (dele af) din online markedsføring. Du opnår en dyb forståelse, som giver dig et langt bedre udgangspunkt for at udfordre dine eksterne leverandører og sikrer, at de bruger dine ressourcer mest effektivt i forhold til dine mål 

Kurset er fortrinsvis rettet mod B2B-virksomheder, men B2C virksomheder vil også få udbytte af kurset.

Program og udbytte

Dag 1: Online markedsføring og strategi
Tid: 09.30-17.00 med efterfølgende netværksmiddag fra kl. 18.00
 
Vi gennemgår et udvalg af online marketingmuligheder, og du får værktøjer, som gør dig i stand til at vurdere, hvilke markedsføringskanaler og aktiviteter, der vil virke bedst i forhold til dine kunder og derved give dig maksimalt udbytte af dit marketingbudget.
 
Program:
> Introduktion til digital strategi
> Kampagneformål og effektmåling
> Målgrupper og segmentering i forhold til markedsføringskanaler
> Bredde og frekvens af jeres online markedsføring
> Samspil mellem online og offline kanaler - før, under og efter en kampagne
> Medievalg, mix og optimering
 
Vi gennemgår cases og laver konkrete øvelser, som tager udgangspunkt i din virksomheds hjemmeside.
 
Dit udbytte:
Dagens undervisning gør dig i stand til at værdisætte forskellige marketingtiltag, udvælge de mest rentable kanaler og lægge en indledende digital strategi.
 
Dag 2: Analyse og effektmåling (Google Analytics og Adobe)
Tid: 10.00-16.00
 
Få overblik over de webanalyse-muligheder, der findes med Google Analytics eller Adobe, som kan bidrage til optimering af din hjemmeside, dine online markedsføringsaktiviteter, synligheden af dit website og din virksomheds bundlinje.
 
Program:
Dagen tager udgangspunkt i din egen Google Analutics/ Adobe opsætning, og du får rådgivning om, hvordan du kan optimere på baggrund af den indsamlede data.
> Teknikker og metoder til at opstille mål og filte
> Hvordan får du mere ud af dit markedsføringsbudget ved at bruge Google Analytics
> Hvordan agerer dine kunder på din side - og hvor falder de fra?
> Hvordan undgår du de fatale fejltrin, der kan give dig et falsk datagrundlag
 
Dit udbytte:
Du bliver i stand til at lokalisere forretningskritiske data i Google Analytics og lærer at fortolke, bearbejde og visualisere data, så de bliver letforståelige og anvendelige for dig selv, dine kollegaer og din ledelse.
 
Dag 3: Søgemaskineoptimering og øget webtrafik (SEO)
Tid: 09.00-16.00
 
Lær hvordan søgemaskinerne fungerer, og hvordan du ved hjælp af SEO kan påvirke virksomhedens website til at opnå en bedre placering i Google. Du får værktøjerne til at gøre søgemaskineoptimering til en strategisk og taktisk del af virksomhedens online strategi.
 
Program:
> Søgeordsanalyse - valg af de rigtige keywords
> Teknisk analuse af dit website i forhold til søgemaskineoptimering
> Indholdsanalyse og SEO-tekster best practice
> Intern og ekstern linkstrategi
> Implementering af SEO resultater i det daglige arbejde
> Hvordan opnår du topplaceringer i søgemaskinerne?
 
Programmet består af konkrete øvelser, som du udfører på din virksomheds hjemmeside på dagen.
 
Dit udbytte:
Du bliver i stand til at vurdere jeres eksisterende SEO og prioritere, hvor I skal sætte ind. Du laver en grundlæggende søgeordsanalyse, lokaliserer kritiske tekniske fejl på jeres website og optimerer vigtige tekstelementer, der øger jeres placering på Google.
 
Dag 4: Social Media (SoMe) og Content marketing
Tid: 09.00-16.00
 
De sociale medier giver nogle helt unikke muligheder for at brande virksomheden over for specifikke målgrupper og vise en ny, imødekommende og interagerende side af virksomheden. Men mange er i tvivl om relevansen af sociale medier ift. B2B-kunder. Få et værdifuldt indblik i, hvornår og hvilke sociale medier der er relevante, hvordan du kommer i kontakt med udvalgte målgrupper, og hvilken form for indhold, der skaber værdi på disse medier. Lær også hvordan du kan gøre jeres trofaste kunder til ambassadører for din virksomhed.
 
Program:
> IIH Nordics 4-trins proces, der hjælper dig godt i gang med sociale medier
> Platforme og cases - LinkedIn, Facebook, Instagram, Twitter og YouTube
> Effektmåling og KPI'er
> Sådan skaber du engagerende posts med billeder, tekst og videoklip
> Målrettet indhold (content) til jeres målgruppe
> Content marketing
 
Dit udbytte:
Du lærer at udvikle en målbar social media strategi for din virksomhed. Samtidig får du inspiration til, hvordan du nemt skaber indhold, der både kan bruges på de sociale medier og på dit website – indhold, der bidrager til branding, lead generation og salg.
 
Dag 5: Optimer din hjemmeside og maksimer udbyttet af e-mail marketing
Tid: 09.00-16.00
 
Lær hvordan du optimerer din hjemmeside, så den skaber bedst muligt Return on Investment. Der er mange gode grunde til at optimere din hjemmeside, uanset om du har direkte salg på siden eller ej. Udseende, opbygning og tekster har stor betydning for de besøgendes oplevelse af jeres brand og for deres købsmotivation. Vi sætter desuden fokus på, hvordan du med intelligent e-mail marketing kan skabe fremdrift i jeres lead generering og præsenterer dig for en række værktøjer og software, der kan hjælpe dig i optimeringsprocessen - blandt andet A/B-split testing.
 
Program:
> Er din side logisk bygget op i forhold til de besøgendes forventninger?
> Skaber dine tekster troværdighed eller tvivl?
> Sådan skaber du klare Call to Actions, som motiverer dine besøgende til at handle
> Begræns de besøgendes frafald
> Sådan får du flere kunder i butikken
> Få mere værdi ud af nyhedsbreve
> Personlisering og segmentering med email marketing
 
Dit udbytte:
Du bliver i stand til at lokalisere, hvor jeres besøgende falder fra, og hvad der får dem til at forlade jeres website i stedet for at konvertere. Du får indsigt i alt fra designtricks til psykologiske greb, du kan bruge til at påvirke kundernes købsbeslutninger. Samtidig får du indblik i, hvordan du skaber kunderelevant e-mail marketing og bruger det til at konvertere besøgende til kunder.
 
 
 
Med forbehold for ændringer.
 
Digital Marketing Academy har givet mig konkrete værktøjer til mit digitale arbejde. Værktøjer der er nemme at implementere og tilpasse vores behov og aktivitet på denne digitale motorvej. Tina Begeman, Procurator
Digital Marketing Academy har givet en bred introduktion til online marketing med konkret hjemmearbejde. Man kan ofte få lidt ”tunnelsyn” i sin hverdag og det har været super at komme væk fra hverdagen, se tingene i et andet perspektiv og få nogle nye værktøjer med hjem. Alle deltagere har haft meget forskellig baggrund og jeg tænker at vi alle har fået meget ny viden med hjem uanset niveau. Mette Aakær Petersen, BYGMA Gruppen A/S

Praktisk info

Datoer for næste hold:
Hold 3: Den 18., 19. og 25 september samt den 9. og 23. oktober 2018. Der er plads til max. 20 deltagere på uddannelsen og kurset gennemføres ved minimum 15 deltagere. Pladserne besættes efter først til mølle princippet.

Medlemspris for fem kursusdage: 9.995 kr. ekskl. moms.
Pris for ikke-DI medlemmer: 26.000 kr.
 
Sidste frist for cancellering er 17. august 2018, herefter faktureres deltageren for hele uddannelsen.

Kursusprisen er forbeholdt medlemmer af DI Handel, DI Transport og DI Service.
Relateret