DI Handel Event

Content Marketing

KØBENHAVN: I en travl hverdag er det ikke altid nemt at bevare overblikket over alle virksomhedens marketingaktiviteter. Der produceres indhold som aldrig før, og marketingfunktionen ligger ofte vandret for at skabe relevant indhold, der er tilpasset den rigtige mediekanal og den udvalgte målgruppe. Denne workshop sætter fokus på jeres content marketing, så I kan skabe en fælles platform for at jeres indhold og dermed opnå større synlighed og salg.

Denne workshop består tre moduler, der vil klæde marketingmedarbejdere på til at arbejde med content markedsføring. Som deltager vil du få viden og værktøjer, der gør det muligt at skabe dit eget content marketingspor for at opnå størst mulig effekt.

De tre moduler er: 

  • Den interne rejse
  • Kundens rejse
  • Tre måder at behandle resultater

Som deltager vil der være mulighed for at arbejde med din egen produktion og distribution sideløbende med workshoppen, idet du får metoder og redskaber, der kan integreres direkte i dit daglige arbejde i marketing. I kan med fordel tilmelde to eller flere deltager, da I alligevel skal drøfte indhold og kanaler når I kommer hjem i virksomheden igen.

Content Marketing er en betegnelse af marketingaktiviteter, der dækker over produktion og deling af indhold på udvalgte kanaler. Det handler basalt set om at skabe øget salg igennem udarbejdelse og markedsføring af jeres indhold. Indhold kan være nyhedsartikler, interviews med kunder eller små film om alt fra jeres produkter til særlige services som I udbyder.

Forløbets 3 moduler:

4. september, 20. september og 4. oktober 2018

Modul 1 (4. september, kl. 10-14)

Den interne rejse For at skabe den bedste platform til at udføre den mest effektive content marketing, er det vigtigt at starte med den interne transformation. Vi skal ind i nye tankebaner, der kan åbne mulighed for, at vi kan udvikle content, der er relevant for vores målgrupper. 

Fokus på: Strategi  - Analyse af målgruppe  - Temabaseret indhold Taktik  - Indholdstaktik (paid vs. free) Indhold  - Relevante historier  - Storytelling i temaer

Modul 2 (20. september kl. 10-14)

Kundens rejse Hvordan møder man vores content, og hvad skal man møde i næste led. Det er vigtigt at kundens rejse også er en del af vores fokus, så vi har styr på, hvad de konverterer på og hvorfor. 

Fokus på: Strategi  - One to One  - Differentieret kommunikation Taktik  - Kundens rejse  - Mediefokus og formater Værdi  - What's In It for Me?   - Create The Talk

Modul 3 (4. oktober kl. 10-14)

3 måder at behandle jeres resultater Hvordan måler vi vores succes? Hvad er godt og hvorfor? Hvordan kan det omsættes til videre brug i vores markedsføring. 

Fokus på: KPI  - Målsætning overordnet  - Taktisk målsætning Værdifulde resultater  - Hvad kan vi bruge til noget?  - Hvad skal vi forfølge? Evaluering  - Hygiejne-fokus  - Indholdsfokus

Hvem er Johannes Borris fra Kadaver?

Johannes er kreativ direktør i Kadaver med fokus på konceptudvikling, og har produceret content til social media i de sidste 10 år til en bred vifte af kunder. Han har fokus på gennemslagskraft i indhold og strategi, hvilket ikke mindst handler om indholdets underholdningsværdi. Med godt humør vil Johannes guide deltagerne til udvikling af brugbare indholdselementer og strategier, der kan implementeres direkte i virksomhedens kommunikation.

Praktisk info

TID OG STED
Tirsdag den 4. september 2018
Kl. 10.00 - 14.00

Sted i København (TBA)

Torsdag den 20. september og 4. oktober 2018
kl. 10.00 - 14.00

Industriens Hus
H. C. Andersens Boulevard 18
1787 København V.

PRIS
- Gratis for medlemmer af DI Handel og DI
- 800 kr. for ikke-medlemmer

TILMELDINGSFRIST
Mandag den mandag den 3. september 2018

BEMÆRK VENLIGST
- Workshoppen indeholder tre dele.

- Når du tilmelder dig gælder din tilmelding alle tre datoer: 4. september, 20. september og 4. oktober.

- Der er max. plads til 18 deltagere. Tilmeldingerne fordeles efter først til mølle-princippet.

Relateret