Vi opdaterer vores systemer i løbet af weekenden. Du kan derfor opleve af nogle funktioner ikke virker.

DI Handel Guide

Guide til brug af data

Med den digitale udvikling er mængden af data eksploderet. Alle virksomheder (B2B, B2C eller B2G) ligger inde med en stor mængde værdifuld data om deres kunders købsadfærd, produktpræferencer mv. Når vi strategisk indsamler denne data opnår vi en viden og indsigt, der kan løfte salget og flytte markedsandele.

E-handel og websites er gode eksempler på områder, hvor der genereres en stor mængde data, som er yderst brugbar, når man ønsker at kende og imødekomme sine kunders indkøbsadfærd og effektivisere sin tid, processer, indkøb osv.

Denne guide hjælper dig i gang med:

At anvende dine egne data til at nå dine forretningsmål og øge dit salg.

  • At bruge ekstern data – f.eks. data indhentet fra offentlige myndigheder såsom DMI eller Danmarks Statistik.
  • At forstå, hvad du skal være opmærksom på for ikke at overtræde lovgivningen, når du arbejder med data.
  • Vi har talt med eksperter og virksomheder, der selv har været igennem rejsen med brug af data - og ser frem til at dele denne viden med dig!

Læs guiden online eller download som PDF

Guiden behandler følgende emner:

  • Hvilke former for datakilder har vi adgang til?
  • Præsentation af forskellige typer af analyser og forklaring af disse.
  • Definition af formål med brug af data samt jeres udbytte ved brug af data
  • Hver markedsposition, hver sin analyse
  • Hvad siger persondata- og markedsføringsloven om brug af data?
  • Potentialet ved at bruge data
Relateret