DI Handel Guide

Kom i mål med søgemaskineoptimering (SEO) og -annoncering (SEM)

Hvis du gerne vil have en god placering hos Google er der to måder at gøre det på. Googles side indeholder nemlig to slags søgeresultater: De organiske (som er gratis) og de betalte. Opdelingen minder om avisernes skelnen mellem artikler og betalte annoncer og de bedste resultater opnås ofte, når begge dele er i spil. DI Handel har derfor udviklet to guides, der hjælper dig i gang.

SEO er også relevant for B2B

SEO er blevet endnu vigtigere i B2B-verdenen (Business to Business) end i B2C (Business to Consumer), fordi købsprocessen er en anden. Kunderne er professionelle, der undersøger tingene grundigt inden de tager kontakt til sælger. Faktisk viser en undersøgelse fra Accenture, at hele 94 procent af B2B-kunderne foretager research online i forbindelse med et køb. Samtidig siger 59 procent af kunderne, at de foretrækker at researche online i stedet for at få informationerne fra en salgskonsulent, viser en rapport fra analysefirmaet Forrester.

Få flere kunder med SEM

”Halvdelen er mine reklamepenge er spildt. Problemet er, at jeg ikke ved, hvilken halvdel”.

Det har været tingenes tilstand i reklameverdenen i rigtig mange årtier. Men med AdWords blev det med et slag nemmere at kortlægge værdien af annoncer, for du betaler kun, hvis kunderne klikker på din annonce. Det meste kan måles. Du kan måle hvor mange der klikker på din annonce, og om investeringen er en god forretning (ROI).

Guidens indhold

Download og læs guiden, der vil give dig indblik i hvordan du kommer i mål med SEO på din hjemmeside og hvordan du får bedst ROI med SEM på din hjemmeside.

Download SEO/SEM guiden der behandler følgende emner:

  • Lyt til Google
  • Relevans - brug de ord, dine kunder bruger
  • Troværdighed - hvem er du og hvem kender dig?
  • Struktur og teknik - hold orden i eget hus
  • Hvordan organiserer vi os, så vi får mest udbytte?
  • Værktøjer til at forbedre din SEO
  • Hvad er SEM?
  • Sådan fungerer Google Adwords
  • Sådan kommer du i gang med Adwords
  • Sådan arbejder du med Adwords
  • Ordliste
Relateret