DI Handel Analyser

Danskernes syn på online markedspladser 2019

Hvad kendetegner danskernes handel på online markedspladser - hvem er de, hvad køber de, og hvad er vigtigt for dem?

Online markedspladser fylder mere og mere i det samlede ehandelslandskab. Derfor har vi igen i år gennemført en analyse af danskernes erfaringer med de digitale stormagasiner.

For nogle virksomheder er disse store online markedspladser en trussel, mens de for andre giver nye muligheder i kraft af adgang til nye kunder og markeder. Uagtet fordele og ulemper er andelen af danske virksomheder, der sælger via online markedspladser stigende. Det samme gælder andelen af danske forbrugere, der oftere og oftere overvejer online markedspladser, når de shopper online.

For at blive klogere på forbrugernes e-handelsvaner - hvad de køber, og hvad der er vigtigt for dem, har DI Handel undersøgt danskernes erfaringer med online markedspladser. Formålet er at hjælpe vores medlemsvirksomheder med at være på forkant med udviklingen, forstå kunderne og levere indsigt, der kan indgå i virksomhedernes strategiske overvejelser.

Rigtig god læselyst.

Styrk din faglige profil

E-handel, marketing, B2B salg og kundeoplevelser. Få unik viden og erfaringer gennem nyheder, analyser og events fra specialister, ligesindede handelsvirksomheder og DI Handel hver uge.

Ja tak, giv mig unik viden

Skrevet af:

Tevin Lac

Relateret indhold