DI Handel Analyser

Danskernes e-handel, Q4, 2021

Med forbrugeranalysen "Danskernes e-handel" kan du følge med i udviklingen af dansk e-handel og de danske forbrugeres købsadfærd på internettet. Download Q4/2021 rapporten for at komme helt tæt på, hvordan danskerne shopper online.

For at blive klogere på danskernes forbrugsmønstre med e-handel har DI Handel og Epinion udviklet denne analyse. Analysen stiller bl.a. skarpt på: Hvem der handler mest online, hvad køber de, hvilke webshops de køber hos, hvor mange penge de bruger og hvad er de vigtigste faktorer for at vælge en webshop.

Det er vores ambition, at ”Danskernes e-handel” skal hjælpe dig med at være på forkant med dansk e-handel, forstå de danske forbrugertrends og levere indsigt, der kan indgå i din virksomheds strategiske overvejelser om fremtiden, hvor e-handel kommer til at fylde endnu mere.

Udvalgte findings for Q4, 2021 resultaterne:

  • Danskerne brugte i snit 1.442 kr. på nettet i oktober, 1.515 kr. i november og 2.382 kr. i december 2021.
  • Danskerne handler i gennemsnit 4,0 gange online per måned i Q4
  • 16% af danskernes gennemsnitligt e-handelsforbrug blev brugt på abonnementskøb, mens 84% er på engangskøb
  • Pensionisterne vægter bæredygtighed højere end andre segmenter
  • Sikker betaling og godt ry er de vigtigste tryghedsfaktorer på tværs af alle segmenter, mens fysiske butikker er den mindst vigtige
  • Danskerne er meget tilfredse med købsoplevelsen, men travlheden i Q4 har resulteret i lav anbefalingsvillighed

Download hele analysen på www.danskehandel.dk

Relateret indhold