Arrangement

Digital Marketing – fra strategi til succesfuld eksekvering

Hvilke strategiske greb bør du tage for at tilrettelægge og eksekvere en gennemtænkt digital marketingstrategi? DI Handel inviterer i samarbejde med Dept til en dag med fokus på digital marketing, hvor vi tager udgangspunkt i den klassiske salgstragt-model og guider dig igennem, hvordan effektiv marketing udføres på tværs af digitale kanaler.

Bliv introduceret til de mange forskellige digitale platforme og få indsigt i, hvor i processen de forskellige kanaler kommer i spil. På dagen kommer vi ind på vigtigheden i at være konsistent i sin markedsføring på tværs og giver indsigt i, hvornår kommunikationen med kunden er mest frugtbar, og hvor kommunikationen bør foregå, så du giver kunden en konsistent fortælling og et ensartet budskab på tværs af dine markedsføringskanaler.

Du vil få hands-on erfaringer med brug af platforme som blandt andre Google, Facebook, LinkedIn og Youtube, gennem spændende business cases fra velkendte brands. Hør hvordan du øger værdien ved at kommunikere rigtigt, når kunden besøger din egen hjemmeside eller møder dit brand andre steder. Få værktøjerne, så du kan tilrettelægge og strukturere din digitale marketingstrategi for 2021.

På dagen vil vi komme rundt om:

  • Strategisk branding - Brug de digitale kanaler til at skabe opmærksomhed omkring dit brand. Eksperter inden for blandt andet Facebook, LinkedIn og Youtube vil give eksempler på, hvordan du kommer ud over kanten med din branding og øger kendskabet til dit brand på de forskellige digitale kanaler.
  • Performance marketing - Sådan genererer du trafik til din hjemmeside. Når kunden er klar til at konvertere, er det vigtigt at få vedkommende guidet til din hjemmeside og være klar til at lukke handlen. Få konkrete eksempler og værktøjer til at sikre trafikken til din hjemmeside, hvad end du opererer inden for B2B eller B2C.
  • Brugeroplevelsen på dit website - Forstå dine kunder og deres rejse til og på din hjemmeside. Vi vil introducere dig til, hvilke metodiske og designmæssige greb, der skaber værdi for dine brugere og for din forretning.

  • Omnichannel - Skab konsistent kommunikation og opnå synergi på tværs af dine kanaler. Vi vil give dig et indblik i, hvordan du sikrer et konsistent budskab til dine kunder alle de steder, de møder dit brand, og gør dig i stand til at måle effekterne på tværs. Vi deler vores tilgang til at måle offline-effekten af din online annoncering og kommer med eksempler på, hvordan det kan se ud, når kanalerne smelter sammen og går op i en højere enhed.

Vi glæder os til at se dig den 27. oktober. 

Talere til konferencen vil løbende blive offentliggjort her på siden. Programmet er med forbehold for ændringer.

Læs, hvilke tiltag vi har igangsat i Industriens Hus under Corona, for at du kan føle dig tryg lige her: Mødecenter 

Hold dig opdateret

Modtag DI Handels nyhedsbrev og få relevante nyheder, analyser og events inden for salg, marketing, kundeservice og e-handel direkte i din mailboks hver uge.

Tilmeld dig nyhedsbrevet her

Talere

  • Mads Hantho og Gitte Petersen

    Mads Hantho, Programmatic Director hos Dept og Gitte Petersen, Social Lead, Dept

    Gitte og Mads vil tale om upper-funnel marketing. I den forbindelse vil de fortælle om de forskellige digitale muligheder, man som virksomhed har, når man skal etablere den indledende kontakt til forbrugeren. De vil løfte sløret for, hvordan du får dit brand og produkt eksponeret via de digitale platforme så forbrugeren husker dig.

    Mads og Gitte tager udgangspunkt i de mange digitale muligheder som f.eks. Display ads og Digital Out of Home og platforme som Facebook og LinkedIn. De vil også fortælle om, hvad overgangen fra de mere traditionelle formater som tv, radio og outdoor annoncering har betydet for mulighederne inden for markedsføring.

    De vil i løbet af oplægget inddrage kommunikative og kreative eksempler fra brands som Ganni og Pelican SelfStorage og fortælle om, hvordan du sammensætter dit mediemix på tværs af både digital og offline annoncering, så du opnår størst eksponering og gennemslagskraft til din ønskede målgruppe, samtidig med at du får mest muligt ud af dit mediebudget.

  • Jesper Hjorth

    Jesper Hjorth, User Experience Designer, Sorthvid

    Jesper Hjorth er User Experience Designer hos det strategiske designbureau Sorthvid. Jesper vil give et indblik i, hvad du skal lægge vægt på når du vil sikre den gode brugeroplevelse på dit website. For eksempel vil han komme ind på hvordan du lærer at forstå dine kunder på deres rejse til og på din hjemmeside. Jesper vil udover at inddrage eksempler fra brands som blandt andre Muuto, Rejsekort A/S og Wakeup Copenhagen også introducere dig til, hvilke metodiske og designmæssige greb, der skaber værdi for dine brugere og for din forretning.

  • Sanne Huldalgaard

    Sanne Huldalgaard, Managing Director, Dept.

    Med sine mere end 10 års erfaring inden for digital marketing og en baggrund fra betalt annoncering, har Sanne specialiseret sig inden for strategisk rådgivning af digitale indsatser på tværs af kanaler. Sanne vil på dagen give et indblik i, hvordan digitale kanaler spiller sammen og hvornår man bør fokusere på hvad, så man rammer den rette på det rigtige tidspunkt med det rette budskab. Det er nemlig først når tingene spiller sammen at man opnår det fulde potentiale af sine indsatser. I denne session vil Sanne præsentere et framework for, hvordan du bør arbejde med digital strategi på tværs af discipliner samt vise hvordan man som virksomhed kan udvikle sin tilgang gennem en maturity model.

  • Kasper Fabricius Dorby

    Kasper Fabricius Dorby, Head of Digital Marketing, JYSK

    Kasper Fabricius Dorby er Head of Digital Marketing hos JYSK. Kasper vil fortælle om tankerne bag deres Seamless and Closer to the Customer-strategi og hvordan den udfolder sig når den i praksis overføres til deres digitale strategier. Han kommer i sit oplæg blandt andet med eksempler på, hvordan JYSKs grundlæggende forretningsstrategi overføres til strategien bag deres digitale platform, i deres stræben efter at give alle deres kunder den bedst mulige købsoplevelse gennem hele kunderejsen både online og offline, på tværs af alle markeder ligegyldig hvordan kunden vælger at handle.

  • Markus Hirschenberger

    Markus Hirschenberger, Client Manager, Dept

    Til daglig er Markus Client Manager hos Dept, men ved dagens konference vil han være konferencier og guide os igennem programmet. I mere end 6 år har Markus hjulpet danske og internationale virksomheder med at realisere deres digitale vækst. Selv er han født og opvokset i Østrig, men Markus er mest af alt en “digital native” med kendskab til hele den digitale værktøjskasse. Markus vil trække på sine mange års erfaring som bindeleddet mellem digital strategi og eksekvering til at føre og igennem dagens oplæg og indslag.

  • Per Østergaard Jacobsen

    Per Østergaard Jacobsen, forfatter og lektor på CBS 

    CRM 5.0 – De ustyrlige kunder i en digital tidsalder

    … er titlen på Per Østergaard Jacobsen nyeste bog, og udgangspunktet for hans oplæg på konferencen. CRM 5.0 er en håndbog en i kundeorientering med fokus på mindset, strategi, ledelse & performance i fremtidens (bæredygtige) forretningsmodeller. Til konferencen ser Per en ny loyalitetsmodel end NPS, og på segmenteringsmodeller. Han advarer mod at anvende personas og kommer naturligvis med opskriften på, hvordan man gør det rigtige rigtigt.

  • Dennis E. K. Nielsen

    Dennis E. K. Nielsen, Digital Strategist hos Dept

    Med sine 8 års erfaring inden for digital marketing, arbejder Dennis på tværs af kanaler med flere af Depts store og internationale kunder. Dennis vil gennem sin præsentation introducere os til lower-funnel marketing som disciplin og give os et indblik i kunsten at mestre aktiviteterne på denne del af kunderejsen. Han vil blandt andet fortælle om hvordan du strategisk bruger Google Ads i din markedsføring samt, hvordan du optimerer din SEO-indsats for at skabe trafik til dit site og skabe opmærksomhed omkring dit produkt. Dennis vil komme med hands-on eksempler fra spændende brands som han i det daglige arbejder med.

  • Katrine Andersen

    Katrine Andersen, Head of Operations hos SiteCampaign

    Når det kommer til optimering af kunderejsen gælder det at ’Less is more’.
    I arbejdet med at gøre din digitale salgskanal så effektiv som mulig, er det naturligt at forsøge at optimere på den ellers meget generiske og standardiserede kundeoplevelse. Katrine vil komme ind på, hvordan du sikrer at dine optimeringer tilføjer værdi til kundens oplevelse ved at holde fokus på segmentering, relevans og ikke mindst prioritering.

  • Kristoffer Hald og Lisanne Maatman

    Kristoffer Hald, Analytics- og PPC-lead, Dept og Lisanne Maatman, Team Lead Insights, Dept

    Kristoffer Hald er Analytics- og PPC-lead hos Dept. Han har fem års erfaring inden for digital markedsføring og intelligent brug af data. Lisanne Maatman er Team-lead hos Insights afdelingen i Dept. Et team, som arbejder med datadrevet vækst for virksomheder. Lisanne arbejder for en bred vifte af kunder, men har baggrund inden for CRO for B2B-virksomheder. Hun har stor interesse for at optimere komplekse kunderejser for forskellige kundesegmenter som er typiske for B2B virksomheder.
    Sammen, vil de fortælle om den nyeste udvikling inden for digital marketing på tværs af kanaler og give os et indblik i, hvordan du bruger data fra forskellige digitale kilder til din fordel. Kristoffer og Lisanne vil komme ind på, hvordan data kan hjælpe dig til, at skabe et mere klart billede af den faktiske kunderejse. De vil gennem deres oplæg inddrage spændende cases når de fortæller om, hvordan man bedst måler effekterne af sin markedsføring på tværs af kanaler både online og offline. Og de vil udfordre dig til, at tænke over din egen omni-channel indsats. Oplægget vil foregå delvist på engelsk.

  • Nils Zündorf

    Nils Zündorf, Managing Director, factor-a

    Nils har mere end 10 års erfaring som e-commerce konsulent og er specialiseret inden for udvikling af betalt annoncering. Med Amazons snarlige indtog i Sverige er det vigtigt for os her i Danmark at lære mere om, hvad Amazon egentligt er for en størrelse og hvordan vi skal tænke platformen ind i vores strategi. Nils vil fortælle om platformens mange muligheder og komme med eksempler på, hvordan B2B-virksomheder via Amazon er begyndt at sælge B2C. Tyske factor-a er Europas førende amazon-bureau. De hjælper virksomheder med at navigere på Amazon-markedet, forblive relevante, øge deres markedsandel og opnå langvarig vækst. Oplægget vil foregå på Engelsk.

Anne Rosted

Praktisk ansvarlig

  • Direkte +45 3377 3091
  • Mobil +45 3123 9646
  • E-mail anrs@di.dk

Katrine Jacobi

Fagligt ansvarlig

  • Direkte +45 3377 4537
  • Mobil +45 2855 8965
  • E-mail kajd@di.dk