Arrangement

Digital Marketing – fra strategi til succesfuld eksekvering

Hvilke strategiske greb bør du tage for at tilrettelægge og eksekvere en gennemtænkt digital marketingstrategi? DI Handel inviterer i samarbejde med Dept til en dag med fokus på digital marketing, hvor vi tager udgangspunkt i den klassiske salgstragt-model og guider dig igennem, hvordan effektiv marketing udføres på tværs af digitale kanaler.

Bliv introduceret til de mange forskellige digitale platforme og få indsigt i, hvor i processen de forskellige kanaler kommer i spil. På dagen kommer vi ind på vigtigheden i at være konsistent i sin markedsføring på tværs og giver indsigt i, hvornår kommunikationen med kunden er mest frugtbar, og hvor kommunikationen bør foregå, så du giver kunden en konsistent fortælling og et ensartet budskab på tværs af dine markedsføringskanaler.

Du vil få hands-on erfaringer med brug af platforme som blandt andre Google, Facebook, LinkedIn og Youtube, gennem spændende business cases fra velkendte brands. Hør hvordan du øger værdien ved at kommunikere rigtigt, når kunden besøger din egen hjemmeside eller møder dit brand andre steder. Få værktøjerne, så du kan tilrettelægge og strukturere din digitale marketingstrategi for 2021.

På dagen vil vi komme rundt om:

  • Strategisk branding - Brug de digitale kanaler til at skabe opmærksomhed omkring dit brand. Eksperter inden for blandt andet Facebook, LinkedIn og Youtube vil give eksempler på, hvordan du kommer ud over kanten med din branding og øger kendskabet til dit brand på de forskellige digitale kanaler.
  • Performance marketing - Sådan genererer du trafik til din hjemmeside. Når kunden er klar til at konvertere, er det vigtigt at få vedkommende guidet til din hjemmeside og være klar til at lukke handlen. Få konkrete eksempler og værktøjer til at sikre trafikken til din hjemmeside, hvad end du opererer inden for B2B eller B2C.
  • Brugeroplevelsen på dit website - Forstå dine kunder og deres rejse til og på din hjemmeside. Vi vil introducere dig til, hvilke metodiske og designmæssige greb, der skaber værdi for dine brugere og for din forretning.

  • Omnichannel - Skab konsistent kommunikation og opnå synergi på tværs af dine kanaler. Vi vil give dig et indblik i, hvordan du sikrer et konsistent budskab til dine kunder alle de steder, de møder dit brand, og gør dig i stand til at måle effekterne på tværs. Vi deler vores tilgang til at måle offline-effekten af din online annoncering og kommer med eksempler på, hvordan det kan se ud, når kanalerne smelter sammen og går op i en højere enhed.
  • Branded commerce - Hvad er forskellen på at være et brand-site og en e-commerce platform? Vi knækker koden til, hvordan den rette balance kan skabe både øget konvertering og kundeloyalitet.
  • Marketing automation - Skift fra ensartet massekommunikation til mere personlig og relevant kommunikation, som gør det muligt for dig at pleje allerede eksisterende kunderelationer og sikre et større engagement fra disse. Det vil også give dig bedre mulighed for at bearbejde mulige kunder og sænke frafald. Vi deler alle gode grunde til at skifte til marketing automation, og vi kommer ind på, hvilke overvejelser du bør gøre dig i forbindelse med at implementere denne strategi.

Vi glæder os til at se dig den 27. oktober. 

Hold dig opdateret

Modtag DI Handels nyhedsbrev og få relevante nyheder, analyser og events inden for salg, marketing, kundeservice og e-handel direkte i din mailboks hver uge.

Tilmeld dig nyhedsbrevet her

Anne Rosted

Praktisk ansvarlig

  • Direkte +45 3377 3091
  • Mobil +45 5213 2318
  • E-mail anrs@di.dk

Maria Nielsen

Fagligt ansvarlig

  • Direkte +45 3377 3152
  • Mobil +45 2096 4044
  • E-mail mnie@di.dk