Arrangement

Afholdt: KBH: Morgendagens Salg

SALES SUMMIT: Konference om salgstransformation med nye visioner, videnskab og værktøjer.

Kender du baggrunden for jeres omsætningsmål? Og ved du, hvilke af jeres kunder, som skal bære jeres forretning ind i fremtiden? Virksomhedernes indkøbsvaner verden over har de senere år ændret sig markant på grund af globalisering og digitalisering. Salg er blevet mere komplekst og kræver i dag en større og bredere forretningsforståelse end tidligere. En ny Wilke-analyse viser f.eks. at knap hver anden B2B-sælger ikke føler sig rustet til at møde indkøbernes forventninger.

Kan du genkende det fra din hverdag med salgsansvar? Så deltag i årets salgskonference med fokus på salgstransformation og nye visioner for salg. Her afslører vi den nyeste viden og værktøjer fra Danmarks største forskningsprojekt, som kan forny din salgstilgang.

Bag projekt Morgendagens salg står DI Handel, Copenhagen Business School, fagforeningen Business Danmark og konsulenthuset Customer Agency. Formålet med projekt ”Morgendagens Salg” er at løfte salg som disciplin og skabe større bevidsthed om, hvordan vi i fremtiden kan arbejde med salg. Dvs. vi vil styrke salgsarbejdet ved at gøre det mere effektivt, professionelt og værdiskabende for dermed at løfte Danmark som salgsnation.

For handelserhvervet er et af de største erhverv i Danmark og bidrager med 15,1 pct. af dansk økonomi, og alle brancher benytter handelsbeskæftigede i større eller mindre udstrækning. I 2016 arbejdede ca. 318.000 i Danmark med handel, hvilket svarer til hver femte ansatte i det private.

Kom og få nye viden og inspireret med et stærkt felt af salgsdirektører, indkøbere, forretningsudviklere m.fl. fra virksomheder som Tesla, Maersk, Unidrain og Schneider Electric. Resultaterne af analysen bliver præsenteret bl.a. af professor Mogens Bjerre fra CBS. Hør, også en førende headhunter fra Odger Berndtson fortælle, hvordan den overordnede salgslederrolle skal varetages i fremtiden for at skabe succes.

Tilmeld dig konferencen her og følg løbende programmet.

Er du bosiddende i Jylland?

Så har vi også en konference om Morgendagens Salg i Vejle. Læs mere og tilmeld dig her: Morgendagens Salg - Vejle

Læs mere om projektet: Morgendagens Salg

Program

  • Moderator

    Michael Jeppesen, moderator

    Michael er journalist, idéudvikler og direktør i bureauet MUST. Han har arbejdet strategisk og kreativt gennem mange kampagner, hvor han har lavet informations-, holdnings- og adfærdsændrende kommunikationsindsatser. Michael er samtidig idémanden bag succesfulde kampagner, som Kedsomhedsknappen på Nationalmuseet og adskillige tv- og radiokoncepter.

  • 08:00

    Registrering og let morgenmad

  • 09:00

    v/ branchedirektør Sidsel Dyrholm Holst, DI Handel

    Velkommen

  • 09:15

    Tommy Ahlers, erhvervsordfører i Venstre og forhenværende Uddannelses- og Forskningsminister

    Sælg min idé

    Tommy Ahlers sidder i Folketinget for Venstre som partiets erhvervsordfører. Han er forhenværende Uddannelses- og Forskningsminister, og har før sin politiske karriere været iværksætter og haft lederstillinger i bl.a. McKinsey og Vodafone, ligesom han har været med i Løvens Hule.

  • 09:50

    v/ Henrik Larsen, Head of Procurement hos Mærsk

    Indkøberens krav til leverandører

    Som CPO har Henrik mødt mange leverandører og sælgere gennem årene. Og det har fået én af Danmarks mest erfarne indkøbere til at formulere en række ønsker, og ikke mindst appellere til at øge skarpheden omkring den værdi kunden kan tilføres - direkte såvel som indirekte, på kort og langt sigt, og ikke mindst hvordan den kan kvantificeres

  • 10:30

    Formiddagskaffe

  • 10:50

    v/ Professor Mogens Bjerre, CBS og Market Director Peter Aakjær Jensen, Customer Agency 

    Nyt SalgsScoreCard og resultater af Danmarks største salgsanalyse

  • 12:00

    v/ CEO Henrik Handschuh, Unidrain og salgsdirektør Tina Schou, Schneider Electric

    Udfordringer i salg set fra en SMV-testvirksomhed

  • 12:30

    Frokost

  • 13:15

    v/ Market Director Peter Aakjær Jensen, Customer Agency og Professor Mogens Bjerre, CBS

    Ledelsesguide

  • 13:50

    v/ Professor Mogens Bjerre, CBS og Market Director Peter Aakjær Jensen, Customer Agency

    Mini-workshop i forlængelse af ledelsesguide

  • 14:20

    Kaffepause

  • 14:45

    v/ Troels Gjerrild, partner og bestyrelsesformand, Odger Berndtson

    Morgendagens salgsleder – ny profil og nye kompetencer?

    Hvordan skal den overordnede salgslederrolle varetages i fremtiden for at skabe succes? I sit arbejde med Executive Search oplever Troels, at der stilles nye krav til salgsprofilerne - både i Danmark og World Wide. Der er behov for nye kompetencer inden for salg, og han har et godt bud på, hvor vi skal finde nogle af dem. For ham er salgsfunktionen ikke bare vigtig for den enkelte virksomhed, dansk erhvervsliv men for hele Danmark. Troels har beskæftiget sig med executive search og rekruttering af topledere i over 20 år. Troels kommer med en god ballast fra erhvervslivet med praktisk ledelseserfaring fra Dyrup, Monberg&Thorsen og Dansk Supermarked.

  • 15:15

    v/ moderator Michael Jeppesen

    Opsamling

  • 15:45

    V/ KASPER RUBÆK, BUSINESS DANMARK

    Perspektivering, opsamling og tak for i dag