Netværk

Kundeservicenetværk

Netværksgruppen giver mulighed for vidensdeling mellem kundeservicechefer, call-center chefer og øvrige nøglepersoner, der arbejder med kundeservice på strategisk eller operationelt niveau.

Evnen til at håndtere kundehenvendelser er i dag af afgørende betydning for kundetilfredsheden og ikke mindst kundeloyaliteten. Mange virksomheder håndterer fortsat kundeservice via mail eller telefon, men kundens forventninger og krav til kundeservice har ændret sig i takt med digitaliseringen.

Kundeservicenetværket er for dig, der ønsker at videreudvikle kundeservicen i din virksomhed. Netværket er et ideelt forum for videndeling og er samtidig stedet, hvor du får indsigt i de nyeste tendenser inden for kundeservice.

Målgruppe

Kundeservicenetværket er et professionelt forum for videndeling mellem kundeservicechefer, call centerchefer og øvrige nøglepersoner, der arbejder med kundeservice på strategisk eller operationelt niveau.

Eksempler på kundeservicerelaterede emner

Emnerne i netværksgruppen omfatter ledelsesmæssige såvel som operationelle udfordringer i forbindelse med driften af en kundeservicefunktion; herunder også opgaver af mere strategisk og forretningsudviklende karakter. Emner kan eksempelvis være:

  • Kundetilfredshed selvbetjeningsløsninger
  • Sociale medier og reputation management
  • Kundeservicepolitik
  • Måling af indsats og resultater
  • Medarbejderudvikling og motivation
  • Kundeloyalitet og mersalg
  • Udvikling af strategi - indhold og implementering
  • Servicekultur eller salgskultur

Det er dog op til gruppen at fastlægge emner og indhold til de enkelte møder.

Nyt netværkskoncept

Netværk i DI Handel har traditionelt været opdelt efter vores fire fagområder, men i 2019 har vi tænkt ”ud af boksen” og har udviklet et nyt koncept. Det er et nyt koncept, der ikke er set før - hverken i Dansk Industri eller i Danmark. Man er stadig tilknyttet sit oprindelige netværk, men i det nye koncept mødes vi alle sammen om formiddagen på tværs af fagområder til et aktuelt og spændende fælles indlæg, der er relevant for alle. Om eftermiddagen splitter vi op og går hver til sit inden for de fire fagområder.

Kvalitet på tværs og i dybden

Bag konceptet ligger tanken om, at vi i bund og grund er stærkere og opnår de bedste resultater, når vi møder, forstår og udveksler erfaringer med vores kollegaer fra de andre fagområder samtidig med, at vi dygtiggør os inden for vores egne. Det styrker både samarbejde og individuel udvikling.

Hvad gør jeg, som medlem af to netværk?

Hvis du er medlem af flere af vores netværk, så må du selv vælge, hvilket et, som du ønsker at forsætte i. Her er du meget velkommen til at kontakte os, hvis du er i tvivl. Du er også meget velkommen til at melde en anden kollega ind i det netværk, som du ikke selv kan deltage i, så I som virksomhed stadig kan gå i dybden med flere fagområder.

Fælles Netværksmøder

    • 10.00-14.30 Nyborg: Stærk leder i den digitale tidsalder

    • 10.00-14.30 København: Digitalisering

    • 10.00-14.30 Aarhus: Markedstrends

    • 10.00-14.30 København: Kundefokus

Tevin Lac

Chefkonsulent

Netværksansvarlig