Netværk

Kundeservicenetværk

Hvis din virksomhed er medlem af DI Handel kan du blive en del af vores kundeservicenetværk. Kundeservicenetværket er for dig, der ønsker at videreudvikle kundeservicen i din virksomhed. Netværket er dit forum for videndeling og samtidig stedet, hvor du får indsigt i de nyeste tendenser inden for kundeservice.

Det er et godt netværk, hvor der spares om ledelse og daglige udfordringer, og jeg får idéer til udvikling af mig selv og min afdeling med hjem. Gitte Mark Hofman, Kundeservicechef, Lemvigh-Müller

Evnen til at håndtere kundehenvendelser er i dag af afgørende betydning for kundetilfredsheden og ikke mindst kundeloyaliteten. Mange virksomheder håndterer fortsat kundeservice via mail eller telefon, men kundens forventninger og krav til kundeservice har ændret sig i takt med digitaliseringen.

Kundeservicenetværket er for dig, der ønsker at videreudvikle kundeservicen i din virksomhed. Netværket er et ideelt forum for videndeling og er samtidig stedet, hvor du får indsigt i de nyeste tendenser inden for kundeservice.

Målgruppe

Kundeservicenetværket er et professionelt forum for videndeling mellem kundeservicechefer, call centerchefer og øvrige nøglepersoner, der arbejder med kundeservice på strategisk eller operationelt niveau.

Netværket består bl.a. af medlemmer fra:

Eksempler på kundeservicerelaterede emner

Emnerne i netværksgruppen omfatter ledelsesmæssige såvel som operationelle udfordringer i forbindelse med driften af en kundeservicefunktion; herunder også opgaver af mere strategisk og forretningsudviklende karakter. Emner kan eksempelvis være:

  • Kundetilfredshed selvbetjeningsløsninger
  • Sociale medier og reputation management
  • Kundeservicepolitik
  • Måling af indsats og resultater
  • Medarbejderudvikling og motivation
  • Kundeloyalitet og mersalg
  • Udvikling af strategi - indhold og implementering
  • Servicekultur eller salgskultur

Det er dog op til gruppen at fastlægge emner og indhold til de enkelte møder.

Da interesseområderne i netværket udspringer af  de opgaver og udfordringer vi har i vores respektive virksomheder, så har  vi mulighed for at sparre med hinanden på konkrete problemstillinger, og jeg er ofte taget hjem med en idé til en forbedring i min afdeling. Kirsten Nørkjær, Backoffice Manager, Pressalit

Netværk på tværs

Netværk i DI Handel har traditionelt været opdelt efter vores fire fagområder, men i 2019 har vi tænkt ”ud af boksen” og har udviklet et nyt koncept. Det er et nyt koncept, der ikke er set før - hverken i Dansk Industri eller i Danmark. Man er stadig tilknyttet sit oprindelige netværk, men i det nye koncept mødes vi alle sammen om formiddagen på tværs af fagområder til et aktuelt og spændende fælles indlæg, der er relevant for alle. Om eftermiddagen splitter vi op og går hver til sit inden for de fire fagområder.

Kvalitet på tværs og i dybden

Bag konceptet ligger tanken om, at vi i bund og grund er stærkere og opnår de bedste resultater, når vi møder, forstår og udveksler erfaringer med vores kollegaer fra de andre fagområder samtidig med, at vi dygtiggør os inden for vores egne. Det styrker både samarbejde og individuel udvikling.

Næste netværksmøde

Næste netværksmøde er den 29. august 2019 i Aarhus og temaet er sociale medier. Du kan læse mere lige her: Fælles netværksmøde: Sociale medier

Fælles Netværksmøder

    • 10.00-14.30 Stærk leder i den digitale tidsalder

    • 09.15 Registrering og morgenbrød

      Øvelse ved ankomst: Find person med anden farve på reverskort og tal om den teknologi der er har størst betydning for din virksomhed lige nu

    • 10.00 Velkommen til Netværksdagen

      v. branchedirektør Annette Falberg, DI Handel og logistik- og e-commerce chef Stine Sander, PostNord

    • 10.10 Post Nord om e-handel og egen digitalisering

      v. E-handels- og marketingchef Stine Sander

    • 10.40 Digitalisering af handelsvirksomheder

      v. journalist og IT-ekspert Nikolaj Sonne

    • 11.10 Kaffepause

    • 11.30 Digitale benspænd – korte oplæg og gruppedrøftelser om - IOT, Kunstig Intelligens og Servicebots

      v. journalist og IT-ekspert Nikolaj Sonne

    • 12.30 Frokost

    • 13.15 Faglige spor - markedsføring, kundeservice, E-commerce og salg. (Kaffe og kage vil blive serveret på sporene)

    • 15.30 Tak for i dag på sporene

      v/ DI Handel

    • 09:30 Registrering og morgenmad

    • 10:00 Velkommen – og sidste nyt fra DI Handel

      DI Handel

    • 10:10 De sociale medier – fakta og trends for B2B

      Hvad er de hotteste emner inden for brug af sociale medier i B2B forretningen? Hvordan er det muligt at få alle fagområder til at spille sammen, så kunden mod-tager samme budskab på tværs af alle kanaler? Customer Strategist Wiebke Leffers, Falcon.io (oplægget er på engelsk)

    • 11:00 Sparring i netværksgrupper

      Hvordan kan du udnytte tendenserne i praksis inden for netop dit fagområde?

    • 12:00 Frokost

    • 12:45 Brug af sociale medier hos Mærsk

      Hvordan anvender Mærsk sociale medier professionelt til at styrke virksomhedens brand? Hvordan skabes virkningsfuldt indhold i ord og billeder? Head of Coporate Social Media Alex McNab-Lundbäck, A.P. Møller - Mærsk A/S (oplægget er på engelsk)

    • 13:45 Pause

    • 14:00 Sparring i netværksgrupper

      Vi lærer af hinanden – hvad er praksis hos jer?

    • 15:00 Tak for i dag og på gensyn

    • 10.00-14.30 Kundefokus

Netværket giver mig en god dialog med personer, der arbejder inden for samme område. Vi sparrer på know-how - for selv om vi er i forskellige brancher er mange af udfordringerne de samme. Winnie M. Kaul-Petersen, Internal Sales Manager, Würth

Tevin Lac

Fagleder, Digital handel

Netværksansvarlig

  • Direkte +45 3377 4589
  • Mobil +45 2221 9133
  • E-mail tela@di.dk