Netværk

Marketingnetværk

Formålet med netværket er at give medlemmerne inspiration og sparring til, hvordan de kan skabe de bedste resultater med deres markedsføring og derved hjælpe virksomhedens bundlinje.

Her skaber vi relationer og deler erfaringer i et fortroligt forum med andre marketers og specialister inden for marketing. I dette forum vil du møde ligesindede, der via marketingdisciplinen også vil skabe synlighed, effekt og resultater på bundlinjen. For kravene til analytiske og digitale kompetencer i marketing har aldrig været større. Derfor handler det i høj grad om at være opdateret på den nyeste viden og værktøjer, have styr på sine data og prioritere rigtigt, men også om at være kreativ og få marketingplanerne til at fungere i praksis.

I vores marketingnetværk er der god mulighed for at teste de gode ideer, få ny viden og inspiration samt lære af de andres erfaringer.

Målgruppe

Marketingnetværket henvender sig til direktører og ledende medarbejdere med ansvar for markedsføring i virksomheder, der har bopæl vest for Storebælt.

Emner

Emnerne i netværket er mange. Fælles er, at det handler om, hvordan du kan skabe større udbytte af din markedsføringsindsats, så det får effekt på bundlinjen. Nogle af emnerne er f.eks. Content Marketing, Marketing & Ledelse, Customer Journeys, Social Media, Omnichannel Strategy, Branding, VR og Digital marketing.

Netværk på tværs

Netværk i DI Handel har traditionelt været opdelt efter vores fire fagområder, men i 2019 har vi tænkt ”ud af boksen” og har udviklet et nyt koncept. Det er et nyt koncept, der ikke er set før - hverken i Dansk Industri eller i Danmark. Man er stadig tilknyttet sit oprindelige netværk, men i det nye koncept mødes vi alle sammen om formiddagen på tværs af fagområder til et aktuelt og spændende fælles indlæg, der er relevant for alle. Om eftermiddagen splitter vi op og går hver til sit inden for de fire fagområder.

Kvalitet på tværs og i dybden

Bag konceptet ligger tanken om, at vi i bund og grund er stærkere og opnår de bedste resultater, når vi møder, forstår og udveksler erfaringer med vores kollegaer fra de andre fagområder samtidig med, at vi dygtiggør os inden for vores egne. Det styrker både samarbejde og individuel udvikling.

Næste netværksmøde

Næste netværksmøde er den 29. august 2019 i Aarhus og temaet er sociale medier. Du kan læse mere lige her: Fælles netværksmøde: Sociale medier

Fælles Netværksmøder

    • 10.00-14.30 Stærk leder i den digitale tidsalder

    • 09.15 Registrering og morgenbrød

      Øvelse ved ankomst: Find person med anden farve på reverskort og tal om den teknologi der er har størst betydning for din virksomhed lige nu

    • 10.00 Velkommen til Netværksdagen

      v. branchedirektør Annette Falberg, DI Handel og logistik- og e-commerce chef Stine Sander, PostNord

    • 10.10 Post Nord om e-handel og egen digitalisering

      v. E-handels- og marketingchef Stine Sander

    • 10.40 Digitalisering af handelsvirksomheder

      v. journalist og IT-ekspert Nikolaj Sonne

    • 11.10 Kaffepause

    • 11.30 Digitale benspænd – korte oplæg og gruppedrøftelser om - IOT, Kunstig Intelligens og Servicebots

      v. journalist og IT-ekspert Nikolaj Sonne

    • 12.30 Frokost

    • 13.15 Faglige spor - markedsføring, kundeservice, E-commerce og salg. (Kaffe og kage vil blive serveret på sporene)

    • 15.30 Tak for i dag på sporene

      v/ DI Handel

    • 09:30 Registrering og morgenmad

    • 10:00 Velkommen – og sidste nyt fra DI Handel

      DI Handel

    • 10:10 De sociale medier – fakta og trends for B2B

      Hvad er de hotteste emner inden for brug af sociale medier i B2B forretningen? Hvordan er det muligt at få alle fagområder til at spille sammen, så kunden mod-tager samme budskab på tværs af alle kanaler? Customer Strategist Wiebke Leffers, Falcon.io (oplægget er på engelsk)

    • 11:00 Sparring i netværksgrupper

      Hvordan kan du udnytte tendenserne i praksis inden for netop dit fagområde?

    • 12:00 Frokost

    • 12:45 Brug af sociale medier hos Mærsk

      Hvordan anvender Mærsk sociale medier professionelt til at styrke virksomhedens brand? Hvordan skabes virkningsfuldt indhold i ord og billeder? Head of Coporate Social Media Alex McNab-Lundbäck, A.P. Møller - Mærsk A/S (oplægget er på engelsk)

    • 13:45 Pause

    • 14:00 Sparring i netværksgrupper

      Vi lærer af hinanden – hvad er praksis hos jer?

    • 15:00 Tak for i dag og på gensyn

    • 10.00-14.30 Kundefokus

Liv Thøger

Chefkonsulent

Netværksansvarlig

  • Direkte +45 3377 3798
  • Mobil +45 2025 5160
  • E-mail lith@di.dk