Netværk

Salgsnetværk

Formålet med netværket er at give medlemmerne inspiration til at øge salget og pege på nye tendenser inden for salg. Tilmeld dig og deltag i vores netværksmøder.

Det sker gennem eksterne oplæg og dialog mellem deltagere i netværket. Det er hensigten, at medlemmerne af netværket udveksler erfaringer og inspirerer hinanden til at udvikle måder at arbejde med salg på – på tværs af brancher og til gavn for den enkelte virksomhed.

Målgruppe

Netværksgruppens målgrupper er direktører og ledende medarbejdere med ansvar for salg i deres virksomhed.

Netværket består bl.a. af medlemmer fra:

Emner

Emnerne i netværket er mange. Fælles er, at det handler om, hvordan du kan styrke din virksomheds salg, så det får effekt på bundlinjen. Det kan bl.a. handle om at sætte kunden i centrum, skabe kundeloyalitet, kravene til fremtidens sælger, den optimale indretning af salgsorganisationen, konceptudvikling etc. Deltagerne i netværket er selv med til at udvælge temaerne.

Netværk på tværs

Netværk i DI Handel har traditionelt været opdelt efter vores fire fagområder, men i 2019 har vi tænkt ”ud af boksen” og har udviklet et nyt koncept. Det er et nyt koncept, der ikke er set før - hverken i Dansk Industri eller i Danmark. Man er stadig tilknyttet sit oprindelige netværk, men i det nye koncept mødes vi alle sammen om formiddagen på tværs af fagområder til et aktuelt og spændende fælles indlæg, der er relevant for alle. Om eftermiddagen splitter vi op og går hver til sit inden for de fire fagområder.

Kvalitet på tværs og i dybden

Bag konceptet ligger tanken om, at vi i bund og grund er stærkere og opnår de bedste resultater, når vi møder, forstår og udveksler erfaringer med vores kollegaer fra de andre fagområder samtidig med, at vi dygtiggør os inden for vores egne. Det styrker både samarbejde og individuel udvikling.

Næste netværksmøde

Næste netværksmøde er den 29. august 2019 i Aarhus og temaet er sociale medier. Du kan læse mere lige her: Fælles netværksmøde: Sociale medier

Jeg bliver inspireret og får læring omkring salgskanaler, samt salgsmuligheder med guidelines omkring hvad der rør sig i et meget omtumlet salgsmarked med mange nye muligheder. Det er et  godt netværk, hvor alle taler ud af posen og ikke er bange for at fortælle hvad man kan og ikke ’skal’ gøre og vi deler problematikker lige så meget som succesoplevelser. Poul-Henning Nielsen, Key Account Manager Sales, Eegholm

Fælles Netværksmøder

    • 10.00-14.30 Stærk leder i den digitale tidsalder

    • 09.15 Registrering og morgenbrød

      Øvelse ved ankomst: Find person med anden farve på reverskort og tal om den teknologi der er har størst betydning for din virksomhed lige nu

    • 10.00 Velkommen til Netværksdagen

      v. branchedirektør Annette Falberg, DI Handel og logistik- og e-commerce chef Stine Sander, PostNord

    • 10.10 Post Nord om e-handel og egen digitalisering

      v. E-handels- og marketingchef Stine Sander

    • 10.40 Digitalisering af handelsvirksomheder

      v. journalist og IT-ekspert Nikolaj Sonne

    • 11.10 Kaffepause

    • 11.30 Digitale benspænd – korte oplæg og gruppedrøftelser om - IOT, Kunstig Intelligens og Servicebots

      v. journalist og IT-ekspert Nikolaj Sonne

    • 12.30 Frokost

    • 13.15 Faglige spor - markedsføring, kundeservice, E-commerce og salg. (Kaffe og kage vil blive serveret på sporene)

    • 15.30 Tak for i dag på sporene

      v/ DI Handel

    • 09:30 Registrering og morgenmad

    • 10:00 Velkommen – og sidste nyt fra DI Handel

      DI Handel

    • 10:10 De sociale medier – fakta og trends for B2B

      Hvad er de hotteste emner inden for brug af sociale medier i B2B forretningen? Hvordan er det muligt at få alle fagområder til at spille sammen, så kunden mod-tager samme budskab på tværs af alle kanaler? Customer Strategist Wiebke Leffers, Falcon.io (oplægget er på engelsk)

    • 11:00 Sparring i netværksgrupper

      Hvordan kan du udnytte tendenserne i praksis inden for netop dit fagområde?

    • 12:00 Frokost

    • 12:45 Brug af sociale medier hos Mærsk

      Hvordan anvender Mærsk sociale medier professionelt til at styrke virksomhedens brand? Hvordan skabes virkningsfuldt indhold i ord og billeder? Head of Coporate Social Media Alex McNab-Lundbäck, A.P. Møller - Mærsk A/S (oplægget er på engelsk)

    • 13:45 Pause

    • 14:00 Sparring i netværksgrupper

      Vi lærer af hinanden – hvad er praksis hos jer?

    • 15:00 Tak for i dag og på gensyn

    • 10.00-14.30 Kundefokus

Søren Münster

Konsulent

Netværksansvarlig

  • Direkte +45 3377 4822
  • Mobil +45 2674 7014
  • E-mail somu@di.dk