Bliv skarp til aktiv lytning
Lær, hvordan du sætter dig ind i kundens behov, mål og hvilket udbytte de ønsker med aktiv lytning.
Det er ikke altid hverken den bedste eller den billigste løsning, som vinder i kundens købsproces. Købere vælger ofte den leverandør, der bedst synliggør, at de forstår kundens situation, og hvor kunden er mest tryg ved at formålet med investeringen bliver indfriet. Kunder ønsker ikke at blive solgt til, og de færreste gider at høre på en salgspitch – dét, der gør forskellen i disse tider er i stedet engagement og empati.
Din evne til at sælge afhænger af evnen til, at være nysgerrig, samt opbygge tillid og troværdighed. I praksis drejer det sig om, at ændre salgspitchen til en opbygning af menneskelige relationer. Ved at træne spørgeteknik, stille de rigtige spørgsmål og lytte aktivt, demonstrerer du, hvor meget du sætter dig ind i kundens behov, mål og hvilket udbytte de ønsker.
Deltag på dette webinar med Jens Lind-Winther fra ValueSelling Associates, Inc. og bliv skarpere på, hvordan du kan engagere dine kunder og kundeemner med en effektiv spørgeteknik.
Udbytte
- Hvorfor det er indsatsen værd at forberede gode spørgsmål
- 4 spørgsmålstyper, der benyttes i ValueSelling Framework®
- Hvordan omdanner du kundens købsproces til at forbedre din ”win-rate”
- Kunsten at stille spørgsmål, der er skræddersyet til din salgssituation
- Brug af aktiv lytning som en integreret del af din kommunikation.
Målgruppe
- Salgschefer og teamleaders
- Salgsfolk – direkte og indirekte
- Marketing og sales enablement
Webinaret afholdes af DI Handel med oplægsholder Jens Lind-Winther fra ValueSelling Associates, Inc.
Oplægsholder
Jens har kommercielt ansvar for ValueSellings forretning i Danmark. I praksis guider han salgsteams i, at blive bedre til at sælge på værdi og ikke pris. Struktur, simple processer og effektive redskaber hjælper ValueSellings kunder til at vinde mere og bedre forretning hurtigere. ValueSelling Associates, Inc er organisationen bag ValueSelling Framework® salgsmetoden, der benyttes globalt af førende B2B salgsorganisationer indenfor industri, fremstilling, teknologi, finans mm.. Jens har arbejdet med salg i mere end 25 år. I 2007 blev han trænet i ValueSelling Framework® i hans daværende job hos Gartner, Inc.. I 2015 startede han det danske ValueSelling Associates kontor op.
ValueSelling Associates, Inc
Jens Lind-Winther
Managing Partner
Styrk din faglige profil
E-handel, marketing, B2B salg og kundeoplevelser. Få unik viden og erfaringer gennem nyheder, analyser og events fra specialister, ligesindede handelsvirksomheder og DI Handel hver uge.