Webinar

E-business – fremtidens handel

Den 27. maj 2021 afholder DI Handel i samarbejde med PostNord et online event ’E-business – fremtidens handel”. Her kan du både få indblik i, hvad status er for e-business i Danmark netop nu, og hvilke trends, der rør sig fremadrettet.

Vores kunder har i det sidste år handlet online som aldrig før. Det har betydet omstilling af salget hos mange og fokus på digital handel. Men hvad har vi lært af året der gik, og hvad forventer vi os af fremtidens e-business?

Deltag på årets online e-businesskonference, hvor spændende cases og eksperter giver os indsigt i og værktøjer til at vinde fremtidens marked.

Målgruppe: Medarbejdere med ansvar for e-business, kommunikation, salg og marketing el. lign.

Dagens online vært er iværksætter og tidligere TV- og radiovært Morten Resen. 

Programmet er med forbehold for ændringer.

Styrk din faglige profil

E-handel, marketing, B2B salg og kundeoplevelser. Få unik viden og erfaringer gennem nyheder, analyser og events fra specialister, ligesindede handelsvirksomheder og DI Handel hver uge.

Ja tak, giv mig unik viden

  • Moderator

    Iværksætter og tidligere TV- og radiovært Morten Resen

  • 09.30

    Vice President Parcels, Retail & Communication Stine Sander, PostNord og branchedirektør Sidsel Dyrholm Holst, DI Handel

    Velkomst

  • 09.40

    E-BUSINESS BOOM I 2020

  • Henrik Feld-Jacobsen

    Senior e-Business Consultant, Henrik Feld-Jacobsen, Impact A/S

    E-business – en markant del af salgets hverdag

    Den e-businessbølge, som er forårsaget af corona har udviklet handelsvirksomhederne, men har også udfordret mange . Hvad er status på udviklingen af e-business i Danmark, og hvad kan vi forvente os fremadrettet?

  • Mads Hvelplund

    Økonomidirektør Mads Hvelplund, Johannes Fog A/S

    Ændret kundeadfærd skaber massiv vækst i B2C websalg

    I 2014 lancerede trælast- og byggemarkedet Johannes Fog en webshop, der skulle servicere både deres B2B- og B2C kunder. Det har i forhold til B2C kunder været en konstant vækstrejse efterfølgende og i 2020 oplevede Johannes Fog næsten en fordobling af deres websalg til disse.

  • Morten Heiberg

    Morten Heiberg, direktør for Zwilling i Skandinavien

    Digital satsning sprænger rammerne (film)

    Vi møder Zwilling i deres virksomhed, hvor de indvier os i, hvordan deres digitale satsning sprængte proportionerne i 2020. Fokus på content og nye kundetyper har medført, at brandet gennem digitale forhandlere har oplevet en vækst på +85 pct. i Sverige, og via salg på egen webshop og gennem eksterne kanaler tredoblet deres digitale salg i 2020.

  • Paneldebat

    Head of Parcels, Retail & Communication Stine Sander, PostNord Branchedirektør Sidsel Dyrholm Holst, DI Handel,                  senior e-Business Consultant, Henrik Feld-Jacobsen Impact A/S,

    ØKONOMIDIREKTØR MADS HVELPLUND, JOHANNES FOG A/S

    Paneldialog: Hvad har vi lært på e-businessområdet, som vi skal tage med videre?

  • 10.45

    Kort kaffepause

  • 10.50

    FREMTIDENS HANDEL = E-BUSINESS

  • Peter Gram Møller

    Kommerciel direktør Peter Gram Møller, Coop.dk Shopping

    Fremtidens e-handel via online platforme – mulighed eller udfordring?

    E-commerce markedet i Danmark er stort og hurtigt voksende. COVID har fået endnu flere kunder til at købe ind on-line.
    Coop.dk Shopping (Coop’s online kanal for non-food), har også oplevet en høj stigning i salget, og står stærkt på et fortsat stigende marked.
    Dog lurer en stor og ny konkurrent. Amazon er verdens største on-line retailer, og lancerede deres svenske website sidste år i oktober.
    Hvordan har COOP forberedt sig på Amazon’s indtog? Og er der plads til fortsat stigning i salg og indtjening i fremtiden?

  • Michael Harboe

    CEO Michael Harboe, Virsabi  

    Augmented Reality forandrer e-handel

    Vi tager et kig ind i fremtiden og hører, hvordan ny teknologi som f.eks. augmented og virtual reality vil vinde indpas på digital handel i årene, der kommer. Hvad er de nyeste trends og hvor bevæger udviklingen sig hen?

  • Ditte Julie

    CEO Ditte Julie, By Ditte Julie ApS

    Digitale universer skaber e-handel

    Vi møder Ditte Julie i hendes kreative kageværksted, hvorfra hun skaber flotte og unikke kager. Kunderne får fantastiske oplevelser via hendes online forretning, Klub Ditte Julie, med online bagetips, bageskole, kurser og visuelt på Instagram med billeder og opskrifter. Online sælger Ditte Julie bageartikler, bøger og kurser, som aldrig før. Hør Ditte Julies historie samt bud på, hvordan e-handel på sigt kan styrkes via digitale kanaler.

  • Paneldebat

    Vice President Parcels, Retail & Communication Stine Sander, PostNord , Branchedirektør Sidsel Dyrholm Holst, DI Handel, Kommerciel direktør Peter Gram Møller, Coop.dk Shopping og CEO MICHAEL HARBOE, VIRSABI 

    Paneldialog: Hvad vil e-business betyde for fremtidens handel?

  • 11.55

    Afrunding og tak for i dag v. moderator